در دیدار مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران تاکید شد؛

نقش چشمگیر قشم در ایجاد امنیت غذایی کشور / سهم 86 هزار تنی قشم در افق پرورش ماهی در قفس کشور

در دیدار حمیدرضا مومنی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با نبی اله خون میرزایی معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران بر آینده درخشان حوزه شیلات قشم تاکید شد.

به گزارش فرینا، منصور آزاد از این دیدار به عنوان نقطه عطف تحولات اساسی در حوزه شیلات منطقه آزاد قشم نام برد و گفت: در این دیدار که محمدباقرسعادت عضو هیات مدیره سازمان منطقه آزاد و کیهان عباسیان معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان و معاونین و مدیران حوزه آبزی پروری، صید و صیادی و فرآوری آبزیان سازمان شیلات ایران نیز حضور داشتند، دو طرف بر ظرفیت بالای قشم در حوزه شیلات و آبزیان و نقش چشمگیر آن در ایجاد امنیت غذایی کشور تاکید کردند.  

وی گسترش همکاری های فی مابین سازمان شیلات ایران و سازمان منطقه آزاد قشم و انجام مطالعات مشترک درخصوص ظرفیت های شیلاتی جزیره قشم را از دیگر مباحث مطرح شده دردیدار مدیران این دو سازمان عنوان کرد و افزود: مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در این دیدار با تاکید بر سهم 86 هزار تنی قشم در افق پرورش ماهی در قفس بر بومی سازی تکثیر ماهیان دریایی و سازه های قفس و استقرار آن در دریا تاکید کرد. 

به گفته سرپرست اداره شیلات و کشاورزی سازمان منطقه آزاد قشم، حمیدرضا مومنی همچنین از صنایع شیلات و آبزیان به عنوان یک راهبرد استراتژیک در توسعه جزیره، ایجاد اشتغال پایدار، تثبیت جمعیت در راستای پدافند غیرعامل و مهاجرت معکوس در روستاهای غرب جزیره یاد کرد. 

 آزاد افزود: محمدباقر سعادت عضو هیات مدیره سازمان منطقه آزاد قشم نیز در این دیدار با تاکید بر ظرفیت های برجسته قشم بخصوص در حوزه آبزی پروری خواستار تسریع در اجرای فرایندهای استانی صدور مجوز در جهت دلگرمی سرمایه گذاران شد. 

به گفته وی، کیهان عباسیان معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد قشم نیز در این دیدار با تشریح فرایندهای واگذاری اراضی با تاکید بر رعایت قوانین و ضوابط بهداشتی و ایمنی زیستی در فعالیت های آبزی پروری بر ایجاد شعبه سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در قشم جهت تسریع در فرایندها و همکاری و هماهنگی بیشتر تأکید کرد.
 آزاد همچنین به مسایل مطرح شده از سوی نبی الله خون میرزایی رییس سازمان شیلات در این دیدار اشاره کرد و گفت: حفاظت و بهسازی ذخایر آبزیان و رساندن سهم قشم به 86هزارتن تولید ماهی در قفس در افق توسعه صنعت پرورش ماهیان دریایی کشور از جمله درخواست های وی از سازمان منطقه آزاد قشم در این دیدار بود. 

به گفته سرپرست اداره شیلات و کشاورزی سازمان منطقه آزاد قشم، رییس سازمان شیلات ایران شرایط و تسهیلات قانونی مناطق آزاد و شرایط اکولوژیک و توان بالقوه موجود در جزیره قشم را عاملی موثر در فعالیت های آبزی پرور خواند و بر همکاری های فنی و مساعی سازمان شیلات ایران در جهت تحقق این امر و استفاده از ظرفیت های موجود در کنار سازمان منطقه آزاد قشم تاکید کرد. 

آزاد همچنین به سخنان سيد پرويز محبي معاون صيد و بنادر ماهيگيري سازمان شيلات ايران هم در این دیدار اشاره کرد و گفت: وی با اشاره به سهم 75درصدی قشم در صید ماهیان ریزدریایی کشور، سهم 30درصدی قشم را درحوزه صید ماهیان در استان هرمزگان از نقاط قوت حوزه شیلات جریره قشم خواند. به گفته منصور آزاد، این مقام مسول در سازمان شیلات ایران از" توسعه آبزی پروری" به عنوان تنها راه کاهش فشار بر ذخایر طبیعی دریا و یک روش مطمئن در تأمین پروتین مورد نیاز جوامع انسانی در آینده نام برد. 

سرپرست اداره شیلات و کشاورزی سازمان منطقه آزاد قشم مقوله توسعه گردشگری شیلاتی را از دیگر مباحث مورد علاقه دوطرف در این دیدار خواند و گفت: با توجه به گردشگر پذیر بودن جزیره قشم و ظرفیت بالای قشم در حوزه شیلات، هم رییس هیات مدیره ومدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم وهم رییس سازمان شیلات ایران هردو برضرورت توسعه گردشگری شیلاتی در قشم تاکید کردند. بر اساس گزاش ها و تأکیدات سازمان خوار و بار کشاورزی جهانی FAO در سال 2030 باید بیش از 60 درصد پروتین دریا مورد نیاز جوامع انسانی از راه پرورش آبزیان تامین شود. این رقم در حال حاضر 48 درصد است.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو