رخ نمایی جاذبه های قشم بر پرده نقره ای

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از انتخاب فیلم سینمایی «اقیانوس پشت پنجره» به تهیه کنندگی «سیدجلال چاوشیان» و کارگردانی «بابک نبی‌زاده» که در قشم ساخته شده، به عنوان بهترین فیلم جشنواره سانفرانسیسکو آمریکا خبر داد.

به گزارش فرینا، مرتضی شیخ زاده با اعلام این خبر، بیان داشت: تمامی صحنه های این فیلم در ژئوسایت ها و مناطق گردشگری و تفریحی جزیره قشم فیلمبرداری شده به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد قشم، فرزندان هنرمند جزیره در آن ایفای نقش کرده اند.
شیخ زاده ادامه داد: با هماهنگی ها و حمایت های صورت گرفته توسط معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، عوامل فیلمبرداری امکان دسترسی به تمامی فضاهای گردشگری، تاریخی و تفریحی را برای ساخت این فیلم که به معرفی ظرفیت های گردشگری قشم پرداخته، داشته اند.
به گفته وی، حضور حمیدرضا مومنی، رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در جلسات متعدد فیلمبرداری این فیلم، بیانگر درجه اهمیت و حمایت این سازمان از ساخت «اقیانوس پشت پنجره» است.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم اضافه کرد: این فیلم داستان بچه‌های خلاق جزیره قشم است که تلاش می کنند با استفاده از موسیقی سنتی، آیین‌های کهن و رقص‌های محلی، آداب و سنن این جزیره زیبا را به گردشگران خارجی معرفی و از این طریق کسب درآمد کنند.
بابک نبی‌زاده، کارگردان فیلم «اقیانوس پشت پنجره» نیز ضمن تقدیر و تشکر از همکاری های سازمان منطقه آزاد قشم گفت:  این فیلم بدون همکاری منطقه آزاد ساخته نمی شد و محبت هایی که در مدت 56 جلسه فیلمبرداری این فیلم به ما شد، یکی از مهم ترین دلایل موفقیت ساخت این فیلم بود.
وی افزود: استفاده از  بندر بهمن، لافت، تمامی ژئوسایت های قشم از دره ستاره ها گرفته تا جاده های ترددی و اماکن تاریخی،همراهی صد درصدی معاونت فرهنگی، همه در کنارهم، باعث شد این فیلم موفق ساخته شود.
نبی زاده ادامه داد: این فیلم تمامی جاذبه های تفریحی و  گردشگری قشم را به نمایش گذاشته و توانست در سطح بین المللی و در چندین جشنواره جهانی جایزه بگیرد و جذابیت های جزیره قشم را به مردم آمریکا معرفی کند.

درباره فیلم: فیلم سینمایی اقیانوس پشت پنجره ، نام فیلمی درام ـ اجتماعی در ژانر کودک و نوجوان،  به کارگردانی بابک نبی‌زاده و تهیه کنندگی سید جلال چاوشیان و نویسندگی بابک نبی‌زاده می باشد که در سال 1397 تولید گردیده است.
بازیگران فیلم: این فیلم 57 بازیگر اصلی و فرعی دارد که بجز سه نفر از بازیگران تئاتر تهران، بقیه از شهرهای میناب و جزیره قشم انتخاب شده‌اند. بازیگران: (حدیثه کرمی , محمد آزادی , مهران مظفری , جعفر قاسمی , حسن ذاکری , بهرام کمیجانی , امیر قویدل , یوسف رنجبر , غلام رنجبر , محمد سلیمی)
افتخارات: این فیلم که برای نخستین بار در سی‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان به نمایش درآمد، توانست از این جشنواره جوایز پروانه زرین بهترین فیلم نوجوان، جایزه اصلی یونیسف (صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد)، دیپلم افتخار بهترین بازیگر، جایزه‌ بهترین فیلم جلوگاه امید از مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودکان در امور بین‌الملل، جایزه‌ بهترین فیلم بخش جلوگاه امید از سوی شهردار اصفهان و جایزه بهترین بازیگر از سوی سازمان حمل و نقل شهری اصفهان را کسب کند.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو