بیست و دومین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه سازمان منطقه آزاد قشم برگزار شد

بیست و دومین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه سازمان منطقه آزاد قشم با حضور مدیرعامل به همراه جمعی از معاونین، مدیران و مشاوران این سازمان در محل مرکز بین المللی رشد برگزار شد.

به گزارش فرینا، حمیدرضا مومنی در این جلسه اظهار کرد: توسعه پایدار و متوازن در تمامی نقاط جزیره قشم تنها با مشارکت واقعی جوامع محلی امکان پذیر خواهد بود.

مومنی ادامه داد: بخش های مختلف سازمان منطقه آزاد قشم درکنار همه ماموریت ها و وظایف قانونی، باید با برنامه ریزی دقیق و انجام آموزش های کافی به دنبال فرهنگ سازی در روستاها و جامعه محلی جزیره باشند.

وی اضافه کرد: كاهش آسیب های اجتماعی با هدف ایجاد جامعه ای ایمن، سالم و پویا نیازمند شناخت مسیرهای درست و آسیب شناسی راه حل های اجرایی و آگاهی رسانی صحیح و به موقع است.

به گفته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم؛ بدون برنامه ریزی نمی توان به سمت توسعه حرکت کرد و باید با آموزش و فرهنگ سازی فضایی ایجاد کنیم تا موانع توسعه در حوزه های مختلف اجتماعی جزیره با همراهی و همکاری جوامع محلی مرتفع شوند.

مومنی تاکید کرد: موسسات غیردولتی و سازمان های مردم نهاد نقش موثری را در حوزه آسیب های اجتماعی و پیشگیری از آنها می توانند داشته باشند.

براساس این گزارش، در ابتدای این جلسه عابدین سعادتفر معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد قشم گزارش بررسی عملکرد شش ماهه در حوزه درآمدها و منابع به تفکیک مدیریت ها و معاونت های این سازمان ارائه کرد.

در بخش دیگری از این جلسه مرتضی شیخ زاده معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان گزارشی درباره آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا و اقدامات صورت گرفته در ارتباط با شرایط بیماران مبتلا به این ویروس در جزیره قشم ارائه کرد. وی در ادامه توضیحاتی پیرامون فیلم «اقیانوس پشت پنجره» به عنوان فیلم منتخب جشنواره سانفرانسیسکو آمریکا که تمامی صحنه های این فیلم در ژئوسایت ها و مناطق گردشگری و تفریحی جزیره قشم فیلمبرداری شده ارائه کرد.

در ادامه بیست و دومین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه منطقه آزاد قشم، علی یدقار مشاور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم به ارائه گزارشی تحت عنوان «نگاهی به موضوع ارز» پرداخت و طی آن با نگاهی آسیب شناسانه درباره ریشه و نابسامانی های موجود در بازار ارز، نکاتی را مطرح کرد.

در بخش پایانی این جلسه فرشته سلجوقی مدیر اجتماعی و سلامت سازمان منطقه آزاد قشم گزارشی با عنوان «قشم اولین جزیره ترمیمی ایران» را ارائه کرد و به بیان مشخصات، اولویت ها و ساز و کار تبدیل جزیره قشم به نخستین جزیره ترمیمی کشور پرداخت.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو