وزیر اقتصاد در مراسم رونمایی از سامانه امور مجلس وزارت امور اقتصادی و دارایی تاکید کرد:

فعالیت های وزارت اقتصاد در قالب سیستم های شفاف و قابل نظارت انجام شود

وزیر اقتصاد در مراسم رونمایی از سامانه امور مجلس وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: همواره تلاش ما این بوده است که فعالیت های وزارت اقتصاد در قالب سیستم های شفاف و قابل نظارت انجام شود.

به گزارش فرینا به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی (شادا) در این مراسم که با حضور فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی، حسینعلی امیری معاون امور مجلس ریاست جمهوری و اعضای شورای فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت اقتصاد برگزار شد از سامانه الکترونیکی امور مجلس وزارت اقتصاد رونمایی شد .
 وزیر اقتصاد در مراسم رونمایی سامانه یاد شده گفت: همواره تلاش ما این بوده است که فعالیت های وزارت اقتصاد در قالب سیستم های شفاف و قابل نظارت انجام شود.
دژپسند افزود: اقتضاء می کند، ارتباط و تعامل وزارت اقتصاد با مجلس شورای اسلامی به عنوان قوه ای که دامنه نظارتی آن بسیار گسترده است، در قالبی معین و قابل گزارش گیری انجام شود.
وی در ادامه گفت: راه اندازی سامانه امور مجلس وزارت امور اقتصادی و دارایی علاوه بر اینکه این امکان را فراهم می آورد به طور برخط و به صورت دقیق از نوع و چگونگی ارتباط بخش های مختلف وزارتخانه با مجلس شورای اسلامی آگاهی یابیم، زمینه اطلاع از موضوعات، سؤالات و درخواست های نمایندگان محترم، و میزان پاسخگویی دستگاه را نیز مهیا نموده تا تصمیمات مقتضی از طریق تهیه گزارشهای لازم، برای تقویت روابط فی مابین اتخاذ گردد۰

دژپسند افزود: با مستند سازی این گزارش ها از طریق سامانه امور مجلس، موضوعات به طور کارا و اثربخش قابل پیگیری و گزارشگری خواهند بود.
وزیر اقتصاد تأکید کرد: هدف از راه اندازی این سامانه، ارایه خدمات هر چه بیشتر و بهتر به نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی و  مردم عزیز کشورمان است.

این گزارش در خصوص سامانه امور مجلس وزارت امور اقتصادی و دارایی می افزاید: در بخش بانک های اطلاعاتی این سامانه، برای برنامه های هفتگی صحن علنی مجلس، اطلاعات نمایندگان، کمیسیون ها، فراکسیون ها و دستگاهها و سازمان های مرتبط با معاونت امور مجلس وزارت اقتصاد، بانک اطلاعاتی در نظر گرفته شده تا امکان دسترسی به این اطلاعات به تناسب برای مخاطبین فراهم‌ شود .
همچنین بخش گزارش سازها و داشبورد های مدیریتی از دیگر بخش های سامانه الکترونیکی امور مجلس است که در دو قالب گزارشات تفصیلی و داشبوردهای مدیریتی طراحی شده است و گزارشات تفصیلی می تواند همزمان مورد استفاده مدیران و یا کارشناسان قرار گیرد و به آنها امکان تجزیه و تحلیل اطلاعات در حوزه های مختلف کاری مجلس را می دهد.
همچنین بر اساس این گزارش داشبوردهای مدیریتی نیز در سطح بالاتر به مدیران ارشد وزارت امور اقتصادی و دارایی امکان برنامه ریزی و مدیریت بهنگام امور مربوط به مجلس را فراهم می کند .
بخش سوم سامانه الکترونیکی امور مجلس وزارت اقتصاد که امروز رو نمایی شد، مربوط به فرآیندهای تخصصی است که قرار است در این بخش ضمن استاندارد سازی و وحدت رویه برای انجام امور ، قابلیت ثبت و گردش کار، ارجاع و یادآوری اقدامات را ایجاد کند.
از ویژگی‌های سامانه امور مجلس می توان به تشکیل یک پایگاه اطلاعاتی و نیز دانشی برای نمایندگان کمیسیون ها و فراکسیون های مجلس و تعاملات کاری آنها با مجموعه وزارت امور اقتصادی و دارایی به صورت یکپارچه و در سطوح مختلف اشاره کرد. امکان ارائه گردش کار و ارجاع فرآیندهای مختلف در سطوح ستاد وزارت و زیرمجموعه‌ها پوشش کلیه فرایندهای کاری مرتبط با امور مجلس از جمله طرح ها و لوایح اصل ۹۰ تحقیق و تفحص سوال و تذکر و مکاتبات هیئت رئیسه و نمایندگان از دیگر ویژگی های این سامانه است همچنین مدیریت جلسات دیدار با وزیر و مدیران ارشد وزارتخانه و جلسات سهم علنی کمیسیون‌ها و فراکسیون‌های ها و ارائه گزارش ساز و داشبورد مدیریتی از تمامی فرآیندهای امور مجلس در سطح ستاد و سازمان های تابعه و استانها از ویژگی‌های دیگر این سامانه است که در مراسم امروز از آن رونمایی شد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو