مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم عنوان کرد؛

استفاده از ظرفیت‌های علمی دانشگاه آزاد اسلامی قشم در حوزه شیلات

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم اظهار کرد: قشم به‌عنوان یکی از قطب‌های اصلی شیلات کشور پذیرفته‌ شده و بهره‌مندی از این فرصت مستلزم استفاده از ظرفیت‌های علمی و دانشگاهی به‌ویژه دانشگاه آزاد اسلامی است.

به گزارش فرینا به نقل از خبرنگار خبرگزاری آنا از قشم، حمیدرضا مؤمنی در بازدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم و جلسه با دانشگاهیان با استقبال از طرح‌های تدوین شده توسط این دانشگاه گفت: مسئولان قشم را به‌عنوان یکی از قطب‌های اصلی شیلات کشور پذیرفته‌اند؛ بنابراین‌ بهره‌مندی از این فرصت مستلزم برنامه‌ریزی و استفاده از ظرفیت‌های علمی و دانشگاهی به‌ویژه دانشگاه آزاد اسلامی واحد‌ قشم است.
مومنی افزود: دستیابی به برخی اهداف بلند‌مدت و علمی در حوزه‌های گوناگون به‌ویژه با‌ هدف توسعه‌ اقتصادی نیازمند ساختار و بسترهای مناسب در دانشگاه و فضاهای علمی است که در این زمینه دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم با تجهیز و توسعه بخش‌های گوناگون با وحود آزمایشگاه‌های پژوهشی و تحقیقاتی این مهم را فراهم کرده است.
وی ادامه داد: مطالعه، آسیب‌شناسی و برنامه‌ریزی مدون و دقیق یکی از نیازهای اصلی حرکت به سوی توسعه پایدار در جزیره قشم است که با استفاده از داشته‌های علمی و آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم‌، می‌توان با سرعت بیشتری این مسیر را طی کرد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با تأکید بر ضرورت تربیت نیروی انسانی ماهر و توانمند در جزیره، بیان‌ کرد: تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص یکی از اولویت‌ها و برنامه‌های اصلی سازمان منطقه آزاد قشم است که برای رسیدن به این امر، همکاری با دانشگاه‌ها به‌ویژه دانشگاه آزاد اسلامی در دستور کار قرار دارد.
به‌گفته مومنی؛ با‌توجه به سرعت پیشرفت و توسعه در جزیره قشم در حوزه‌های مختلف گردشگری، عمرانی، اقتصادی، بازرگانی و... نیازمند نیروهای متخصص و توانمند هستیم.
وی با یادآوری‌ صحبت‌های مطرح شده در جلسه با دکتر طهرانچی در اواخر شهریور 99 بیان کرد: اتفاق نظر خوبی برای توسعه فعالیت‌های علمی و آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم ایجاد شده و منابع آن تأمین شد‌ه است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تأکید کرد: توسعه تجهیزات و رشته‌های آموزشی دانشگاه باید مبتنی بر رفع نیازهای منطقه برای انجام توسعه پایدار و اشتغالزایی صورت گیرد.
مؤمنی خاطرنشان کرد: سازمان منطقه آزاد قشم آماده همکاری و همراهی با دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم برای انجام کارهای علمی و پژوهشی، راه‌اندازی کلینیک تخصصی پزشکی و رسیدن به اهداف مشترک است.
به‌ گزارش آنا، بازدید مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم و حضور در گلزار شهدای گمنام و‌ بخش‌های مختلف دانشگاه از دیگر بخش‌های این برنامه‌ بود.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو