کار، زندگی و توسعه در سایه اقتدار

در طول رود ارس و در مسیر جلفا ـ اصلاندوز هر چه به پیش می روید شور زندگی با خروش ارس پیوندشان همبسته تر و آشکارتر می شود. همانند ساحل نشینان که تور و قایق آنها را با دریا خویش و قوم ساخته است.

 ارس نام زیبای رودی است که می خروشد تا صلح، زندگی و رونق را با صدای بلند هدیه دهد.
 با گسترش جریان توسعه، عمران و آبادانی توسط منطقه آزاد ارس در حاشیه ارس؛ زون های خداآفرین و قلی بیگلو با ترکیب همگون آب، زمین حاصلخیز و مردمان سخت کوش و تحول گرا؛ امروز " نیمه زرّین ارس" را بیش از هر زمان دیگری به نمایش گذاشته است و چشم کنجکاو هر بیننده ای را مسحور می کند.
مردان و زنان غیرتمند این دیار با طلوع خورشید به دامن زر خیز طبیعت می روند و طبق برنامه توسعه اقتصادی ارس که به پشتوانه طرح شبکه آبیاری و زه‌کشی مجهزّ به سامانه‌ی سنتر پیوت، پایاب سد خداآفرین اجرا می شود می کوشند ظرفیت های بالقوّه و وسیع کشاورزی منطقه را در راستای تامین اهداف ملّی بالفعل نمایند.
منطقه خداآفرین با روستاهای آباد و زنجیره ای به معنی واقعی کلمه؛ زندگی را با تمام ابعاد سنتی و مدرن آن تجربه می کند. چون خانه های ویلایی تازه ساز، تجهیزات کشاورزی جدید، واحد های خدماتی –توریستی تمیز و مجهز، زمین های کشاورزی بزرگ و پرحاصل، انوع محصولات کشاورزی زراعی و باغی، دامداری سنتی و مدرن همه و همه با همت مردمان پرتلاش نشانه های حیات پر طراوت و پررونق در این منطقه است.
منطق گسترش محدوده منطقه آزاد ارس به سمت خداآفرین حقیقتا یک منطق درست و اصولی بود و برنامه سازمان منطقه آزاد ارس برای توسعه زیرساخت های عمرانی و سرمایه گذاری در سالهای اخیر نیز جریان طبیعی پیشرفت زندگی و اقتصاد را در خداآفرین و قلی بیگلو هدفمند، بهینه و تسریع کرده است.
نکته مهم و اساسی جریان توسعه اقتصادی در زون های 3 و 4 ارس؛ استقبال اجتماعی و علاقه مندی ذاتی مردمان منطقه به تحول و رونق اقتصادی است و کار سازمان منطقه آزاد ارس و سایر نهاد های درگیر در موضوع توسعه اقتصادی این خطّه فقط بستر سازی و برنامه ریزی و هدایت مجموعه بزرگ ظرفیت های انسانی، فرهنگی و فیزیکی موجود است.
سیستم راهبری و مدیریت کلان سازمان منطقه آزاد ارس، پروژه های مختلف در حوزه تامین زیرساخت های سرمایه گذاری در بخش های کشاورزی، گردشگری، رفاه اجتماعی و ... طی سالهای اخیر در زون های 3 و 4 اجرا کرده است و در این مسیر خوشبختانه پیشرفت های قابل توجهی داشته که در گزارش های بعدی به تفضیل پرداخت خواهد شد.

خلاصه کلام این که شور زندگی در خطّه خداآفرین در سیستم اجتماعی و فرهنگی موج می زند و اقتدار ملی و چتر امنیت پایدار و خدشه ناپذیر ایران هم، پشتوانه مطمئن ایجاد یک زیست بوم پویا، آینده دار و پیشرفته است. 

برچسب ها : منطقه آزاد ارس
خبرنگار منطقه آزاد ارس امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.