رئیس مجلس شورای اسلامی:

موضوع شهر فرودگاهی چابهار در مجلس به طور ویژه پیگیری می شود

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان ساخت شهر فرودگاهی چابهار موضوعی مهم است که با توجه به اولویتی که رهبری برای توسعه دریا پایه می‌دانند، باید اجرا شود که آن را هم در مجلس پیگیری می‌کنیم.

به گزارش فرینا به نقل از روابط عمومی استانداری، محمدباقر قالیباف، امروز چهارشنبه، ۲۳ مهرماه در یادواره شهدای وحدت شهرستان زاهدان، گفت: هیچ‌گاه در مجلس، مناطق محروم را فراموش نمی‌کنیم، هرگز فکر نکنید که در تهرانیم و با مردم مستضعف و مناطق محروم فاصله گرفته‌ایم، به یاد شما هستیم.

قالیباف با بیان اینکه برای ما قابل قبول نیست ۵۰۰ هزار نفر در سیستان و بلوچستان برای آب آشامیدنی مشکل داشته باشند، افزود: این استان در بودجه ۱۴۰۰ به شکلی ویژه دیده می‌شود تا بخشی از محرومیت‌های آن برطرف شود.

وی بیان کرد: در اصلاح بودجه ۱۴۰۰ اولویت مجلس یازدهم، رسیدگی به مناطق محروم و کم برخوردار و آن‌هایی است که همه ما به آن‌ها مدیونیم که سیستان و بلوچستان یکی از این استان‌هاست.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برای ما قابل قبول نیست که ۵۰۰ هزار نفر در سیستان و بلوچستان مشکل آب آشامیدنی داشته باشند و یا تعداد زیادی در حوزه سلامت مشکل داشته باشند، همه این‌ها را می‌بینیم و در اصلاح ساختار بودجه و بودجه ۱۴۰۰ و بعد از آن لحاظ خواهیم کرد.

قالیباف گفت: علاوه بر اصلاح بودجه ۱۴۰۰ که به شکلی ویژه سیستان وبلوچستان در آن دیده خواهد شد، نظارت میدانی و نحوه کارکرد پروژه‌های عمرانی کاری است که به‌طور جدی در مجلس یازدهم دنبال می‌شود.

وی افزود: یکی از مشکلاتی که در این سه روزی که در استان هستم، ندیدم از آن گفته شود و یا کمتر به آن پرداخته می‌شود، موضوع فراغت است. جوانان در این استان باید اوقات فراغتشان را کجا بگذرانند، متأسفانه این استان زیرساخت‌های تفریحی مناسبی هم ندارد و شاید بخش مهمی از نابسامانی‌های اجتماعی آن نبود زیرساخت‌های تفریحی است، الان یک خانواده در استان چگونه تفریح می‌کند و کجا اوقات فراغتش را می‌گذارند؟ علاوه بر حل موضوعات آب، راه و سلامت و آموزش، اوقات فراغت هم باید به شکلی ویژه دیده شود و ما آن را در مجلس یازدهم می‌بینیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: همچنین ساخت شهر فرودگاهی چابهار نیز موضوعی مهم است که با توجه به اولویتی که رهبری برای توسعه دریا پایه می‌دانند، باید اجرا شود که آن را هم در مجلس پیگیری می‌کنیم.

قالیباف همچنین شهید شوشتری را عنصر وحدت دانست و گفت: وحدت، امنیت و اخلاق در وجود شهید شوشتری نهفته بود و خدماتی که این شهید بزرگوار برای مردم سیستان و بلوچستان کرد هرگز از یادها نمی‌رود.

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو