در دیدار مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با سفیر عمان تاکید شد؛

افزایش مناسبات تجاری و فرهنگی میان قشم و عمان

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در دیدار با سفیر کشور عمان در ایران بر علاقمندی و آمادگی این منطقه جهت گسترش همکاری های اقتصادی، تجاری و فرهنگی میان دو طرف تاکید کرد.

به گزارش فرینا، حمیدرضا مومنی در دیدار با ابراهیم بن احمد بن محمد المعینی با اشاره ظرفیت های گسترده منطقه آزاد قشم در حوزه‌های گوناگون صنعتی، تجاری، نفت و انرژی و به ویژه حوزه گردشگری، از آمادگی این منطقه جهت جذب سرمایه گذاری و توسعه همکاری های اقتصادی و فرهنگی خبر داد.
آماده کردن مقدمات جهت گسترش همکاری و برقرار ارتباط نزدیکتر اقتصادی و فرهنگی میان استان مسندم عمان و شهرستان قشم یکی دیگر از موضوعاتی بود که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت.
معرفی ظرفیت ها و توانمندی های قشم در بخش صنایع نفت، گاز و انرژی و همچنین وجود 17 میدان هیدروکربنی در اطراف جزیره، چندین پالایشگاه نفت سنگین، دو سکوی نفتی دریایی و ظرفیت بانکرینگ موجود در جزیره قشم بخش دیگری از صحبت های مطرح شده میان دو طرف بود.
سفیر عمان در ایران نیز در این نشست با اشاره به وجود روابط سیاسی و اقتصادی مطلوب میان دو کشور، بر آمادگی این کشور جهت گسترش روابط به ویژه در بخش های اقتصادی و فرهنگی تاکید کرد.
او همچنین اعلام داشت که جزیره قشم گنجینه ای از فرصت های اقتصادی، علمی، فنی و فرهنگی است و با توجه به موقعیت استراتژیک آن باید از ظرفیت های موجود در راستای، ایجاد روابط پایدار و روبه توسعه میان دو کشور عمان و ایران در حوزه اقتصادی بهره گرفت.
گفتنی است؛ در پایان این دیدار، قرار بر این شد تا با انجام مکاتبات آتی میان طرفین، زمینه تنظیم یک تفاهم نامه میان منطقه آزاد قشم و کشور عمان با هدف گسترش روابط اقتصادی و فرهنگی دو طرف فراهم شود.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو