اقتصاد 4 هزار میلیاردی منطقه ویژه اقتصادی بانه

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان گفت: فعالیت‌های اقتصادی منطقه ویژه اقتصادی بانه در 5 گروه صنایع غذایی، صنایع الکترونیک، نساجی، شیمیایی و سلولزی دسته‌بندی می‌شود.

به گزارش فرینا، احمد خسروی، در گفتگو با خبرنگار اقتصاد24 با اشاره به اینکه سازمان صاحب پروانه منطقه ویژه اقتصادی بانه، شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان است، اظهار داشت: منطقه ویژه اقتصادی بانه برای استقرار واحدهای تولیدی‌ای که صادرات محور هستند، ایجاد شد و تقریباً در 5 گروه صنعتی که درجه آلودگی معینی به لحاظ زیست‌محیطی دارند، دسته بندی شد.
خسروی ادامه داد: فعالیت‌های اقتصادی منطقه ویژه اقتصادی بانه در 5 گروه صنایع غذایی، صنایع الکترونیک، نساجی، شیمیایی و سلولزی دسته‌بندی می‌شود. البته گروه صنایع کانی غیرفلزی در منطقه ویژه بانه وجود ندارد به ایت علت که آلودگی بالا دارد. مجوز تولیدات بانه تا درجه آلودگی 4 بوده است.

1.5 برابر، ظرفیت متقاضی برای سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی بانه

وی با اشاره به اینکه پروانه تولید در شهرک صنعتی کردستان اخذ شده است گفت: تاکنون ظرفیت سنجی بالقوه‌ای در منطقه ویژه اقتصادی بانه انجام شده اما هنوز برخی از واگذاری‌ها به سرمایه‌گذاران صورت نگرفته است.
مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان ادامه داد: تاکنون 1.5 برابر ظرفیت متقاضی برای سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی بانه وجود داشته است. در حال حاضر در تلاش هستیم تا سرمایه‌گذاران اصلح را شناسایی کنیم که در این راه دولت می‌تواند کمک کند تا از طریق مدیران ارشد استانی در شناسایی سرمایه‌گذاران اصلح اقدام شود و از طریق تشکیل کارگروه نظارت دقیق صورت بگیرد.
خسروی با بیان اینکه بانه از سال 89 مصوبه منطقه ویژه اقتصادی را دریافت کرده و سال 97 و 98 به اجرا درآمده است، گفت: طی این مدت در حال اخذ مجوز برای استقرار واحدها از شورای عالی مناطق آزاد بودیم. به این ترتیب تولیدات جدیدی در بانه انجام شده است.
مدیرعامل شهرک صنعتی کردستان با اشاره به پیش‌بینی جذب 4 هزار میلیارد سرمایه در فاز اول تصریح کرد: اگر فاز دوم پروژه نیز آغاز شود، احتمالا بیش از فاز اول جذب سرمایه خواهیم داشت.
خسروی با بیان اینکه مساحت منطقه ویژه اقتصادی بانه 85 هکتار است، یادآور شد: از 35 هکتار فاز یک این منطقه 20 هکتار آن فضای صنعتی است که پیش بینی شده 100 تا 120 واحد تولیدی در آن ایجاد شود. در فاز 2 این پروژه هم اراضی صنعتی در نظر گرفته شده و براساس برآورد انجام شده 120 واحد تولیدی هم در این مرحله احداث خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: مزیت و خاصیت منطقه ویژه اقتصادی این است که برای صادرات مناسب است و واردات مواد اولیه بدون عوارض گمرکی تولید را با سرعت بیشتری پیش می‌برد.
مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کردستان گفت: در حال حاضر مهم‌ترین دغدغه ما این است که بتوانیم سرمایه‌گذاران واقعی را جذب کنیم.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.