آخوندی:

جلوگیری از خام فروشی زمین در جزیره کیش

معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش گفت: در راستای ایجاد ارزش افزوده و با هدف جلوگیری از خام فروشی و کنترل قیمت ها در جزیره کیش؛ زمین‌های مسکونی قابل واگذاری در قالب فراخوان اعلام شده است.

به گزارش فرینا، ناصر آخوندی از واگذاری زمین های مسکونی در قالب فراخوان و با محوریت هلدینگ سرمایه‌گذاری و توسعه کیش در این منطقه خبر داد و افزود: "طراحی نخستین صندوق املاک و مستغلات کشور، انتشار 6 هزار میلیارد ریال اوراق دین بر پایه چک‌های آتی دریافتی از سرمایه‌گذاران در جزیره کیش و تزریق آن به پروژه‌های زیربنایی و تسویه بخشی از بدهی‌ها به پیمانکاران پروژه‌های زیرنبایی در قالب تهاتر" از اقدامات ارزشمند سازمان منطقه آزاد کیش به منظور جلوگیری از خام فروشی زمین در این منطقه است.
آخوندی تبیین برنامه‌ها، اقدامات و فعالیت‌ واحد های مختلف را تا سال 1400 همسو، یکپارچه و نظام مند در جهت ماموریت و اهداف بلند مدت این سازمان عنوان کرد و اظهار داشت: برنامه های راهبردی تدوین شده مورد پشتیبانی و حمایت رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش قرار گرفته و در تمام مراحل طراحی و تدوین آن از مشورت صاحب نظران خبره و حمایت شورای مطالعات و تحقیقات راهبردی بهره مند شده است.
وی "انتشار 3 هزار میلیارد ریال صکوک اجاره به منظور توسعه ترمینال جدید فرودگاه کیش، آماده سازی شرکت هواپیمایی کیش برای عرضه سهام در بورس و افزایش سرمایه آن تا سقف 12 هزار میلیارد ریال، ثبت هلدینگ سرمایه‌گذاری و توسعه کیش و آماده‌سازی آن برای عرضه سهام در بورس و یا فرابورس، طراحی 2 صندوق زمین و ساختمان به ارزش 6 هزار میلیارد ریال با هدف جذب نقدینگی سرگردان در جامعه از طریق بازار سرمایه و ایجاد ارزش افزوده" را از شیوه‌های نوین تامین مالی بازار سرمایه توسط سازمان منطقه آزاد کیش برشمرد که در این حوزه دستاوردهای خوبی برای این سازمان داشته است.
عضو هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش در خصوص پرداخت 2هزار و 200 میلیارد ریال بدهی سازمان منطقه آزاد کیش به پیمانکاران در حوزه زیر بنایی در قالب تهاتر املاک گفت: این املاک از محل بخشی از بدهی سرمایه‌گذاران به سازمان که توان پرداخت آن را نداشتند و پروژه‌ ها متوقف شده بود، دریافت و با طلب پیمانکاران از سازمان تسویه شده است. همچنین تسویه بخشی از بدهی‌ها به پیمانکاران از پروژه‌های زیربنایی در قالب LC داخلی انجام شده است.
معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش خاطر نشان کرد: برای ادامه اجرای پروژه‌ها، طی تفاهم با بانک‌های صادرات و ملت به گشایش اعتبار اسنادی داخلی به نام پیمانکاران و با ضمانت و تسویه سازمان منطقه آزاد کیش تا سقف 10 هزار میلیارد ریال اقدام شده است.
آخوندی مهمترین اقدامات سازمان منطقه آزاد کیش را "توسعه متوازن و انضباط مالی، بررسی معضلات پیش روی سرمایه گذاری، تشکیل شورای عالی تامین مالی و بررسی ارائه راه کار های مناسب" در راستای تامین مالی و اجرای پروژه‌های توسعه‌ای کیش عنوان کرد و بیان داشت: تلاش بر این بود تا ضمن ارایه راهکارهای مناسب، نحوه تامین مالی اقتصاد کیش با استفاده از پتانسیل‌های بازار سرمایه به عنوان یک فرصت کم‌نظیر، بررسی و عملیاتی شود.
شایان ذکر است؛ رشد 600 درصدی درآمدهای سازمان منطقه آزاد کیش از محل تصویب پروژه‌های جدید، برگزاری جلسات کمیسیون اقتصادی و ارزشیابی و بررسی صدها طرح پیشنهادی اولیه با 506 درخواست بود که در این میان 90 مورد واگذاری در حوزه‌های گردشگری، نمایشگاهی، خدماتی، آموزشی و فرهنگی و مسکونی صورت گرفته است.
همچنین برای اجرای 90 طرح مصوب شده، بالغ بر 11 هزار و 680 میلیارد ریال زمین واگذر که این رقم در مقایسه با سال 1397 در حدود 600 درصد افزایش یافته است. در عین حال، با احتساب سیر ارقام قراردها و الحاقیه‌ها درآمد سازمان از محل واگذاری و الحاقیه‌ها به بیش از 13 هزار میلیارد ریال رسیده است.

خبرنگار منطقه آزاد کیش امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو