منطقه آزاد اروند با اعطای تسهیلات از هنرمندان حمایت می‌کند

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند گفت:به منظور حمایت از کسب وکار هنرمندان،آموزشگاه‌ها و مجتمع‌های فرهنگی در روزهای کرونایی علاوه بر کمک هزینه بیمه و بیمه تکمیلی، وام بلاعوض نیز به عنوان خسارت ناشی از شیوع کرونا به آنها پرداخت می‌شود.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، رضا مردانی با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی دفتر آبادان اظهار داشت: ۴۰ نفر از هنرمندان و خبرنگاران شهرستانهای آبادان و خرمشهر عضو صندوق توسعه هنر برای اخذ وام ۱۲ درصدی ثبت نام کردند که برای صاحبان آموزشگاه و یا مجتمع فرهنگی ۱۶۰ میلیون ریال و خبرنگاران ۶۰ میلیون ریال تسهیلات اختصاص داده شده است.
مردانی با بیان اینکه برای هنرمندان و اصحاب رسانه که به نوعی مستمری‌بگیر صندوق هنر هستند مبلغی به عنوان مستمری و یا بسته معیشتی در نظر گرفته شده است گفت: در حوزه رسانه سامانه‌ای تعریف شده و قرار است در آبان ماه سال جاری برای هنرمندانی که موفق به اخذ وام نشده‌اند فراخوان اعلام شود.
وی از هنرمندان ساکن در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر خواست در صندوق اعتباری عضو شوند. اگر هنرمندان در صندوق اعتباری هنر عضو شوند از خدمات بیمه‌ای، بازاریابی، وام‌های بلاعوض و کارت خدمات رفاهی بهره‌مند خواهند شد.

راه اندازی سامانه خانه مطبوعات اروند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند با بیان اینکه مجوز تاسیس خانه مطبوعات منطقه آزاد اروند از وزارت ارشاد اخذ شده است افزود: هم اینک درگاه سامانه خانه مطبوعات منطقه آزاد اروند در سایت وزارت ارشاد بارگذاری  شده و به محض اینکه ثبت نام هنرمندان در آن به حدنصاب برسد انتخابات هیات رییسه و اعضای آن برگزار خواهد شد.
مردانی افزود: با تشکیل هیات مدیره خانه مطبوعات اروند مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند قول مساعد برای حمایت از اعضای خانه مطبوعات به خصوص تامین مسکن و زمین برای آنان را داده است.
وی راه‌اندازی خانه هنرمندان را از برنامه‌های آینده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند عنوان کرد و گفت: یکی از دغدغه‌های مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند راه اندازی خانه هنرمندان بوده که با پیگیری این سازمان اساسنامه آن آماده شده است.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد منطقه آزاد اروند، تکمیل پروژه فرهنگسرا آبادان را از دیگر برنامه‌های این اداره کل اعلام کرد و گفت: مراحل قانونی واگذاری اجرای این پروژه از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان و تحویل آن به منطقه آزاد در حال طی شدن است.
مردانی گفت: در مردادماه تفاهمنامه ای بین مناطق آزاد و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای  مدت سه سال منعقد شد که بر اساس آن دغدغه‌های مربوط به تامین هزینه‌ و نیز تامین نیرو در بخش فرهنگی و هنر رفع می‌شود.
وی، وحدت رویه در انجام وظایف مسئولیت‌های فرهنگی و هنری در مناطق آزاد را از اهداف این تفاهم نامه بیان کرد و گفت: هم‌افزایی ظرفیت‌های قانونی و اقتصادی طرفین برای ارتقاء فرهنگی، هنری مناطق آزاد و توسعه صنایع خلاق، تجهیز و ساماندهی زیرساخت‌های فرهنگی و هنری در مناطق آزاد از اهداف دیگر این تفاهمنامه است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند واگذاری کلیه اختیارات قانونی به هر یک از مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مناطق آزاد را از دیگر مفاد این تفاهمنامه عنوان کرد و گفت: کمک به تکمیل و تجهیز مراکز فرهنگی و هنری وابسته در مناطق آزاد بر اساس قانون بودجه سالانه در مناطق آزاد طبق برنامه‌های مطالعاتی، ظرفیت‌ها و رویدادهای مورد توافق سالانه از اقدامات وزارت ارشاد اسلامی در این تفاهمنامه است.
منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۷ هزار و ۴۰۰ هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) است که در محل تلاقی دو رودخانه اروند و کارون واقع است. 
این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت با داشتن ظرفیت های مناسب نظیر حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.