حصول تفاهم نهایی فی مابین گمرک جمهوری اسلامی ایران و سازمان منطقه آزاد اروند

با ابلاغ رییس کل گمرکات جمهوری اسلامی ایران انجام تشریفات و عملیات ورود و خروج کالای همراه مسافر، کالاهای مصرفی منطقه، ماشین آلات و مواد اولیه مورد نیاز واحدهای صنعتی حاضر در اروند توسط گمرک منطقه آزاد اروند صورت می گیرد.

به گزارش فرینا، امروز نشست مشترکی بین رییس کل گمرکات جمهوری اسلامی ایران‌، معاون حقوقی گمرک کشور، مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند و معاون توسعه کسب و کارها و سرمایه گذاری این سازمان در راستای اجرایی شدن مصوبات استقرار گمرک کشور در گیت های خروجی آبادان و خرمشهر برگزار شد.
مدیر عامل و رییس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد اروند در خصوص این نشست گفت‌: نشستی در دهم مهرماه سال جاری با حضور فرماندار ویژه آبادان، امام جمعه و سه نماینده مردم آبادان در مجلس و نمایندگان گمرکات جمهوری اسلامی در محل فرمانداری ویژه آبادان برای استقرار کامل گمرک ایران در گیت های خروجی و تسهیل در تشریفات مبادی ورودی منطقه آزاد اروند برگزار شد.
اسمعیل زمانی افزود: در نشست پیشین توافق شد تشریفات گمرکی کالا‌های همراه مسافر و نیز کالا‌های مصرفی، ماشین آلات، قطعات و مواد اولیه مورد نیاز واحد‌های تولیدی و صنعتی، از بدو ورود تا خروج به عهده گمرک سازمان منطقه آزاد اروند باشد.
زمانی بیان کرد: رییس گمرکات جمهوری اسلامی ایران نیز در این نشست با عنایت به توافق صورت گرفته، ابلاغ کرد تا گمرک آبادان و خرمشهر در مبادی ورودی این دو شهر مستقر گردند.
وی اظهار داشت: طبق ابلاغ رییس کل گمرکات کشور از این پس تشریفات گمرکی کالای همراه مسافر، کالاهای مصرفی در منطقه، ماشین آلات و مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی منطقه توسط گمرک منطقه آزاد اروند صورت می گیرد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت‌: امیدواریم با اجرایی شدن این مصوبات ضمن تعامل گمرک جمهوری اسلامی ایران و سازمان منطقه آزاد اروند شاهد تسهیل در تشریفات ورود کالای مورد نیاز مردم منطقه و واحدهای صنعتی در اروند باشیم.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو