همزمان با هفته پدافند غیرعامل؛

سند راهبردی پدافند غیرعامل در منطقه آزاد قشم رونمایی شد

مدیرکل حراست سازمان منطقه آزاد قشم گفت: همزمان با هفته پدافند غیرعامل، برای نخستین بار از سند راهبردی پدافند غیرعامل منطقه آزاد قشم رونمایی شد.

به گزارش فرینا به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ضرغام احمدوند با بیان این مطلب، اظهار کرد: تدوین این سند راهبردی با تاکید رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم جهت پیاده سازی اهداف پیش بینی شده و با هدف عمل به منویات مقام معظم رهبری در حوزه پدافند غیرعامل به عنوان یکی از محورهای اساسی موضوع امنیت ملی و منطقه ای صورت گرفته است.
احمدوند ادامه داد: اهداف مهم سند راهبردی پدافند غیرعامل منطقه آزاد قشم،1 ارتقای تاب آوری در شرایط بحران، تشکیل مرکز فرماندهی و کنترل واحد در شرایط بحران، ساماندهی مراکز پرخطر و ساماندهی مراکز ذخیره حیاتی در این منطقه را شامل می شود.
مدیرکل حراست سازمان منطقه آزاد قشم افزود: اسناد راهبردی و اهداف پدافند غیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم شامل قوانین، دستورالمعل ها، ماموریت ها، اهداف، حوزه های عملکردی و چشم انداز فعالیت های قرارگاه های اصلی و شرح وظایف کارگروه های تخصصی پدافندی می باشد.
احمدوند تصریح کرد: همچنین به مناسبت هفته پدافند غیرعامل احکام صادره برای اعضای شورای پدافند غیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم متشکل از چهار قرارگاه اصلی (سایبری، زیستی، اقتصادی و کالبدی) و همچنین 11 کارگروه ویژه، اهدا گردید.
وی افزود: تعيين و فعالسازي متولي پدافند غيرعامل در دستگاه هاي اجرايي و ساز و كار‌هاي مناسب مطالعه، طراحي، سياست گذاري، همسوسازي، هماهنگي و نظارت در بخش هاي مختلف یکی از الزامات راهبردی پدافند غیرعامل است که سازمان منطقه آزاد قشم به صورت جدی به آن پرداخته است.
مدیرکل حراست سازمان منطقه آزاد قشم بیان کرد: سازمان منطقه آزاد قشم اقدامات خوبی در زمینه آموزش و فرهنگ سازی موضوع پدافند غیرعامل انجام داده است و تلاش های های قابل توجهی برای شناسایی نقاط آسیب پذیر صورت گرفته و تلاش شده گام های جدی را برای راهبری این موضوع برداشته شود.
به گفته احمدوند؛ پدافند غیرعامل عبارت است از مجموعه اقداماتي كه مستلزم به كارگيري جنگ افزار و تسليحات نبوده و با اجراي آن مي توان از وارد شدن خسارات مالي به تجهيزات و تأسيسات حياتي، حساس و مهم نظامي و غيرنظامي و تلفات انساني جلوگيري کرده و يا ميزان خسارات و تلفات ناشي از حملات را به حداقل ممكن كاهش داد.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.