اقتصاد۲۴ گزارش می‌دهد:

با برترین منطقه آزاد هند آشنا شوید / ماهیندرا؛ شهر جهانی مدرن و پولساز

شهر جهانی ماهیندرا در سال ۲۰۰۲ تاسیس شد. این شهر اولین شهر تجاری هند و اولین منطقه ویژه اقتصادی عملیاتی هند نیز هست که توسط بخش خصوصی راه‌اندازی شده است و در سال ۲۰۲۰ به عنوان یکی از برترین مناطق آزاد جهان شناخته شد.

به گزارش فرینا به نقل از اقتصاد۲۴، شهر جهانی ماهیندرا در هند به عنوان یکی از برترین مناطق ویژه اقتصادی از همان ابتدا با مختصات یک شهر یکپارچه مدرن که از معماری شهری تا صنعت و تکنولوژی هوشمند را در خود جای داده، تأسیس شد. ماهیندرا یک اکوسیستم صنعتی قوی برای رشد و توانمندسازی سرمایه‌گذاری‌ها است، جایی که استاندارد‌های بین‌المللی را کسب کرده است و نامش در لیست ۲۰۲۰ در بین بزرگترین مناطق آزاد جهان در FDI دبی نیز دیده شد.

همه برند ماهیندرا را به عنوان غول خودروسازی هند می‌شناسند که از سال ۱۹۴۵ تاسیس شد و سال‌های بعد چنان توسعه یافت که خودرو‌های این شرکت به بازار‌های جهانی راه یافته است. شهر جهانی ماهیندرا پروژه ۱۹.۴ میلیارد دلاری گروه Mahindra را در خود جای داده است که در بازار‌های مختلفی از جمله خودرو، تجهیزات کشاورزی، املاک و مستغلات و ... فعالیت می‌کند.

شهر جهانی ماهیندرا در سال ۲۰۰۲ تاسیس شد. شهر جهانی به شهری گفته می‌شود که نقش مهمی در نظام اقتصادی جهانی دارد.ماهیندرا  اولین شهر تجاری هند و اولین منطقه ویژه اقتصادی عملیاتی هند است که توسط بخش خصوصی راه‌اندازی شده؛ مساحت آن بیش از ۱۵۰۰ هکتار است و شامل چند منطقه ویژه اقتصادی (SEZ) و منطقه تعرفه داخلی (DTA) می‌شود.

این شهر‌های بزرگ و یکپارچه، محیط‌هایی خودکفا برای ساکنانشان ایجاد می‌کنند. این شهر یکپارچه همه آنچه برای زندگی و تجارت مدرن نیاز است از زیرساخت‌های مسکونی و اجتماعی، واحد‌های تجاری، اقامتگاه‌ها، مدارس، بیمارستان‌ها، فروشگاه‌ها، هتل‌ها، امکانات تفریحی و فضای سبز وسیع را ارائه می‌دهد و نوعی سبک زندگی مدرن را تضمین می‌کند.

این شهر جهانی در عین حال در توسعه اقتصادی هندوستان نیز نقش مهمی دارد. این شهر مقصد مورد علاقه بیش از ۱۶۰ شرکت داخلی و جهانی است که اشتغال مستقیم حدود ۵۳ هزار نفر را فراهم می‌کنند. این شهر جهانی که در ۵۰ کیلومتری شهر چنای قرار دارد، از زمان تأسیس بیش از ۹۱۰ بیلیون صادرات داشته است.

شهر جهانی ماهیندرا که در ۱۵۰۰ هکتار گسترش یافته، توسط تپه‌ها، جنگل‌ها و دریاچه‌های طبیعی احاطه شده است و چندین کالج مهندسی، موسسه آموزشی و فنی و مدرسه در این شهر واقع است. شهر جهانی ماهیندرا از طریق جاده و راه‌آهن به خوبی به هم متصل است. این منطقه تا فرودگاه بین المللی چنای ۳۵ کیلومتر و تا بندر دریایی چنای ۵۵ کیلومتر فاصله دارد.

بسیاری از برند‌های معروف از جمله BMW در این منطقه واقع است و این شرکت بزرگ خودروسازی، جدیدترین خودروی خود سری ۳ Gran Turismo را از کارخانه خود در ماهیندرا در نزدیکی شهر چنای خارج کرد. شرکت‌های پیشرو دیگری مانند Infosys، Braun، TTK Gro، Capgemini، Njmestronics، Renault-Nissa، Tec Mahindra، Wabc، Lincoln Electric، Wipro و... در این منطقه مستقر شده است. مناطق مسکونی نیز در بخش دیگری از شهر با مساحت ۲۸۵ هکتار واقع است که بیش از ۶ هزار خانوار در آن ساکن هستند و خانه‌ها معماری بسیار زیایی هم دارند.

اقتصاد۲۴؛ پیشتر نقش مناطق آزاد در اقتصاد آلمان، چین، ترکیه، امارات، هند، سنگاپور، اسپانیا، کره جنوبی، کاستاریکا، یونان، ایتالیا، عمان، نیجریه، موریس، مالزی، کانادا، بنگلادش، تونس و مناطق ویژه اقتصادی روسیه، ازبکستان، بلاروس، عربستان، لبنان، تانزانیا، آرژانتین، لیتوانی، غنا، گرجستان، اندونزی، کرواسی، نامیبیا، پاناما، کلمبیا، اولین منطقه آزاد تجاری جهان و همچنین شهر اینترنتی دبی را نیز بررسی کرده بود که گزارش آن را می‌توانید مطالعه کنید.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو