تسهیل ترخیص کالای های رسوب شده در گمرکات استان خوزستان

معاون توسعه کسب و کارها و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند گفت: با مصوبه اخیر ستاد هماهنکی اقتصادی دولت در خصوص تهاتر ارزی ترخیص کالاهای رسوب شده در استان خوزستان سرعت می گیرد.

به گزارش فرینا، سید علی موسوی در نشست مشترک با معاون و مدیران سازمان توسعه و تجارت ایران و همچنین مدیر کل آفریقایی و عربی سازمان توسعه و تجارت کشور و اعضای هیات رییسه اتاق بازرگانی خرمشهر گفت: این نشست با هدف بررسی مشکلات و معضلات صادرکنندگان منطقه آزاد اروند و ارائه راهکار جهت تسهیل و روانسازی صادرات از بنادر آبی و مرز خشک شلمچه برگزار شد.
موسوی افزود: با توجه به پتانسیلی که کشور عراق دارد و ۲۵ درصد صادرات کل ایران به این کشور اختصاص یافته و اولین و بزرگترین شریک تجاری ما به شمار می رود مشکلات و معضلات صادرکنندگان در برون مرزی و درون کشور نیاز به رفع شدن دارند.
معاون توسعه کسب و کارها و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند در ادامه گفت: مصوبه اخیر ستاد هماهنگی اقتصادی دولت در خصوص تهاتر ارزی صادرکنندگان و واردکنندگان که مجاز اعلام شد نقش بسیار مهمی در جهت ترخیص سریع کالاهای رسوب شده در بنادر آبادان، خرمشهر و گمرکات استان خوزستان خواهد داشت.
موسوی گفت: با توجه به این مصوبه از این پس واردکنندگان می توانند ارز مورد نیاز خود را به هر میزان از محل ارز صادرکنندگان تامین کنند و واردات از محل ارز متقاضی نیز امکان پذیر است.
وی اظهار داشت: همچنین با توجه به این مصوبه مسلما واردکنندگان، تجار و بازرگانان که در زمینه کالای همراه مسافر و کالای مصرفی در منطقه فعالیت دارند و همچنین واحدهای صنعتی نیز ماشین آلات و مواد اولیه مورد نیاز خود را می توانند از این محل تامین کنند و واردات کالا به منطقه تسهیل خواهد شد.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.