با اعلام آمادگی یک شرکت هواپیمایی؛

فراهم شدن مقدمات راه‌اندازی فرودگاه سرخس

با اعلام آمادگی یک شرکت هواپیمایی ،مقدمات راه‌اندازی فرودگاه سرخس فراهم شد.

به گزارش فرینا به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی در دیدار با مدیرکل فرودگاه های خراسان رضوی و مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس گفت: با همکاری این شرکت و اجرای برنامه منظم و مستمر در منطقه ویژه اقتصادی سرخس، زمینه اتصال مسیر هوایی و خدمات لازم به سرمایه‌گذاران و متقاضیان استفاده از این پروازها ارائه میشود.
علی رسولیان افزود: منطقه ویژه اقتصادی سرخس دارای ظرفیت ویژه‌ای به عنوان پل هوایی ارتباطی بین کشورهای همسایه و کشور چین است که می‌توان با استفاده از استعداد موجود منطقه زمینه رشد بیشتر صادرات و تولید را در قالب چهارراه اقتصادی و بارانداز کالا فراهم کرد.
رسولیان گفت: فرودگاه بین‌المللی سرخس به عنوان یک فرودگاه بین‌المللی قابلیت انجام معاملات بین جمهوری اسلامی ایران و سایر کشورها به ویژه کشورهای آسیای میانه را فراهم می‌کند.
وی افزود: همجواری با پالایشگاه شهید هاشمی نژاد، زیرساخت‌های بسیار مناسب و قرار گرفتن در مسیر جاده تاریخی ابریشم از دیگر مزایایی است که تسریع در راه‌اندازی فرودگاه سرخس را حائز اهمیت می‌کند.
منطقه ویژه اقتصادی سرخس که به دلیل موقعیت جغرافیایی و راهبردی خود در کانون کشورهای عضو اکو قرار گرفته است به عنوان دروازه طلایی ورود به کشورهای آسیای میانه، چین، روسیه و پل ارتباطی بازارهای مهم تجاری آسیای مرکزی با کشورهای حوزه خلیج فارس، اروپا و کشورهای افغانستان و پاکستان شناخته می شود.
این منطقه در 150 کیلومتری شرق مشهد و 15 کیلومتری شهر سرخس قرار دارد و از شمال و شرق با کشور ترکمنستان هم مرز است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو