۲ هزار میلیارد تومان پروژه در بندر چابهار افتتاح و کلنگ‌زنی شد

وزیر راه و شهرسازی گفت: افتتاح و کلنگ‌زنی ۲ هزار میلیارد تومان پروژه امروز در بندر چابهار نشان از توجه دولت به توسعه سواحل مکران و عمران و آبادانی این منطقه محروم دارد.‌

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، محمد اسلامی عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران در بندرچابهار اظهار داشت: بندرچابهار از پیشران های توسعه است و این بندر ۱۱ میلیون تن ظرفیت تخلیه وبارگیری سالانه دارد و برای تجار فرصت ترانزیت و واردات و صادرات کالا را تامین کرده است. 
اسلامی ادامه داد: امروز سرمایه گذاران داخلی از نقاط مختلف کشور کالاهای خود و محصولات کشاورزی را از این بندر صادر می کنند و با استفاده از ظرفیت های داخلی برای توسعه استفاده کرده و علاوه بر نیاز خود نیاز دیگران برای توسعه صادرات را نیز فراهم کرده ایم.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به دشواری‌های زیاد اعتباری و اقتصادی گفت: علیرعم این دشواری‌ها استقبال در صنعت و تجارت را شاهد هستیم و خدمات خوبی در حال کار است.
اسلامی به افزایش تخلیه و بارگیری کالا در بندرچابهار اشاره کرد و گفت: قیمت تمام شده صادرات و واردات در بندر چابهار را کاهش دادیم و این تسهیلات به استقبال و استفاده سرمایه گذاران از این بندر منجر شده است. 
وی ادامه داد: براساس جمعیت، قطب چابهار و کنارک از منطقه سواحل مکران را برای جمعیت پذیری فعال نموده و چابهار از قطب های بزرگ پتروشیمی وفولاد شده و خط راه آهن چابهار به زاهدان در حال اجراست که این طرح از مفاخر مهندسی کشور و بزرگترین و پیچیده ترین طرح ها است.
وزیر راه وشهرسازی اظهار داشت: مقام معظم رهبری با عنایت ویژه و تخصیص اعتبار برای توسعه و پیشرفت سواحل مکران دستورات ویژه ای داده اند و این توجهات منجر به آماده سازی زیرساخت ها و افزایش سرمایه گذاری شده است. 
اسلامی بیان کرد: سهم تجارت و ترانزیت به خاطر بین المللی بودن قرارداد با کشور هند در حال کار است.
وی به فرودگاه چابهار اشاره کرد و گفت: فرودگاه چابهار از الزامات توسعه است و مسائل پیرامونی در حال بررسی است تا مجددا عملیات اجرایی آن آغاز شود. 
وزیر راه و شهرسازی خشکسالی ها را سبب مهاجرت مردم به حاشیه شهرها و توسعه حاشیه نشینی دانست و خاطرنشان کرد: در همین راستا و به منظور ساماندهی سکونت گاههای رسمی بنیادمسکن و ستاد بازآفرینی مستقر و ساماندهی آنها در یکهزار هکتار آغاز شده است تا مردم از مسکن مناسب بهره مند شوند. 
اسلامی با اشاره به ساخت خط ریلی گفت: ریل تا کنار کشتی خواهد آمد و بار از کشتی به کامیون و قطار منتقل خواهد شد. 
وی افزود: کالاها با حداکثر تسهیلگری باید انتقال شوند و نباید کالایی در بنادر رسوب کند و ترخیص نشود بابد قبل از هرگونه مشکلات پیش رو بررسی و صاحبان کالا موارد و موانع را بررسی کنند. 
وزیر راه شهرسازی گفت: برای حاشیه نشینان اقدامات خوبی انجام شده و بزودی شاهد تحول خواهیم بود. 
وی با اشاره به اینکه استان پهناور سیستان و بلوچستان با مشکلاتی در زمینه زیرساختها به ویژه راه مواجه است که هم اینک یکهزار کیلومتر راه در دست مطالعه است. 
اسلامی ادامه داد: با تامین بودجه عمرانی در حوزه راه از پسابندر تا چابهار و جاسک بطول یکهزار و۶۰۰ کیلومتر اقدام که یک هزار کیلومتر آن آسفالته شده است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو