اختصاص 300 میلیارد ریال بودجه برای تجهیز اسکله در منطقه اقتصادی خلیج فارس

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس گفت: برای تعمیر پل دسترسی و اسکله منطقه در سال جاری بالغ بر 300 میلیارد ریال بودجه در نظر گرفته شده است.

به گزارش فرینا، حسن خلج طهرانی افزود: مجموع اعتبار مورد نیاز برای راه‌اندازی و اجرای پروژه‌های متنوع منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس طی امسال رقمی بالغ بر یک هزار و 200 میلیارد ریال پیش‌بینی شده است که اگر این بودجه به موارد اشاره‌ شده ‌اختصاص یابد، جهش چشمگیری در تکمیل زیرساخت‌های مورد نیاز رقم خواهد خورد.

خلج طهرانی اعلام کرد: یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های منطقه ویژه خلیج فارس برای صادرات و ورود مواد معدنی مورد نیاز شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران، پل دسترسی و اسکله منطقه است که برای تعمیر و نگهداری آن در سال جاری بالغ بر 300 میلیارد ریال بودجه در نظر گرفته شده است.

وی گفت: بر اساس سند چشم‌انداز 1404، دستیابی به ظرفیت 55 میلیون تن فولاد در کشور پیش‌بینی شده است که منطقه ویژه خلیج فارس در راستای تحقق این هدف، از سوی دولت موظف به پیگیری و تکمیل طرح‌های تامین زیرساخت منطقه ویژه شده است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس افزود: در همین راستا شرکتی، با سهامداری شرکت‌هایی شامل فولاد هرمزگان، گل‌گهر، صبا فولاد خلیج فارس، مادکوش، فولاد قشم و ایمیدرو، به منظور تحقق «جهش تولید» فولاد تا سقف 10 میلیون تن در منطقه ویژه خلیج فارس تاسیس شده است.

خلج طهرانی ادامه داد: امیدواریم که با امکانات متنوع و گسترده منطقه ویژه در زمینه آب‌شیرین‌کن‌های موجود، تکمیل پروژه انتقال پساب تصفیه‌خانه بندرعباس و خرید پساب فاضلاب برای تهیه آب، در کنار ظرفیت 160 مگاواتی برق برای افزودن به شبکه سراسری برق و تامین گاز از خط صلح، بتوانیم شاهد تحقق تولید 10 میلیون تنی فولاد در موعد مقرر باشیم.

وی عنوان کرد: با توجه به ورود ظرفیت‌های جدید بخش آلومینیوم به مدار تولید، شاهد رشد 70 درصدی تولید آلومینیوم در پنج ماه نخست سال 1399 نسبت به مدت مشابه در سال گذشته بوده‌ایم.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس افزود: بنابراین، بر اساس چشم‌انداز تولید فلز استراتژیک آلومینیوم، پیش‌بینی ما این است که بتوانیم به‌مرور و تا سال 1410، ابتدا جایگاه بین‌المللی آلومینیوم کشور را ارتقا دهیم و سپس امکان تبدیل شدن به یکی از قطب‌های تولید شمش آلومینیوم در جهان را نیز فراهم آوریم.

خلج طهرانی گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، تاکنون در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس شاهد رشد و ارتقای شرکت‌ها در کنار افزایش سرمایه‌گذاری‌ از سوی سرمایه‌گذاران بخش معدن و صنایع معدنی بوده‌ایم.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو