هویت بخشی به طرح های معماری و منظر شهری در کیش

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: بهره گیری از خرد جمعی و مشارکت افراد صاحب فکر و اندیشه در حوزه اجرای طرح های معماری، موجب هویت بخشی منظر شهری و معماری شهری در جزیره کیش خواهد شد.

به گزارش فرینا، غلامحسین مظفری، از برگزاری فراخوان اعلام عمومی به منظور دعوت به همکاری و بهره گیر از تجارب افراد متخصص از جمله داوران تراز اول کشور در زمینه منظر شهری و معماری شهری در کیش خبر داد و گفت: انجام مطالعات و تحقیقات راهبردی و استخراج اطلاعات مورد نیاز جهت عملیات و اجرای طرح های معماری در یک چارچوب اصولی و کاربردی در دستور کار سازمان منطقه آزاد کیش قرار گرفته است.
مظفری لازمه تحقق یافتن این طرح کاربردی که موجب هویت بخشی معماری در کیش خواهد شد به تدوین برنامه ریزی مدون در این زمینه اشاره داشت و افزود: تا کنون طرح های معماری مناسبی در جزیره ارائه شده است و ظرفیت های موجود از نظر منظر شهری در این منطقه زمینه انجام کارهای بزرگ و با کیفیت را فراهم کرده است.
وی تصریح کرد: بر اساس مسئولیت و رسالتی که بر عهده سازمان منطقه آزاد کیش است؛ باید به هر میزانی که می توانیم توجه به معماری شهری، المان های دقیق و اصولی را در اولویت کاری خود قرار دهیم.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در خصوص برگزاری 4 دوره "ساخت المان ها و مجسمه سازی" با هدف ایجاد جذابیت و جاذبه های منظر شهری در کیش اظهار داشت: شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش، اقدامات موثر و مفید در این زمینه، موجب سرعت بخشیدن به کارها و ارائه الگوی مناسبی در کشور و تبدیل شدن جزیره کیش به یک پایلوت منطقه ای و بین المللی شده است.
مظفری بر لزوم اهمیت ظرفیت های فنی و هنری کشور اشاره داشت و گفت: جهت بهره مندی از آثار بسیار ارزشمند هنرمندان تراز اول کشور و ظرفیت های موجود این منطقه می توانیم فعالیت های معماری شهری قابل توجهی را در این منطقه اجرا کنیم و شاهد بهترین های دنیا در این منطقه باشیم.
وی در رابطه با برگزاری مسابقه بین المللی معماری با حضور بیش از 60 شرکت کننده داخلی و خارجی و داوران تراز اول کشور در جزیره کیش افزود: اجرای طرح امیر کبیر، یکی از خیابان های جذاب و آینده دار این منطقه نشان دهنده این هست که هر طرحی در این منطقه اجرا شود محور اصلی اجرای طرح ها و هویت بخشی بین المللی خواهد داشت.
گفتنی است؛ جزیره کیش با 91 کیلومتر مربع مساحت و جمعیتی حدود 40 هزار نفر در آب های خلیج فارس و در استان هرمزگان واقع شده است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.