رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران:

ظرفیت منطقه ویژه اقتصادی گرمسار برای رونق تولید و ایجاد اشتغال پایدار قابل توجه است

رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران گفت: تکمیل منطقه ویژه اقتصادی گرمسار در استان سمنان فرصت مناسبی برای رونق تولید و کسب و کار و افزایش اشتغال است و برای رفع مشکلات آن تلاش می‌شود.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، مهدی میراشرفی شامگاه دوشنبه در نشست ویدئو کنفرانسی با استاندار سمنان با موضوع منطقه ویژه اقتصادی گرمسار افزود: رفع مشکلات زیرساختی در حوزه گمرک برای تحقق شعار سال و رونق کسب و کار واحدهای صنعتی و تولیدی به طور ویژه از ابتدای سال جاری تاکنون در اولویت کاری گمرک جمهوری اسلامی ایران بوده است.
میراشرفی یادآور شد: ظرفیت منطقه ویژه اقتصادی گرمسار برای جهش تولید و ایجاد اشتغال پایدار در استان سمنان قابل توجه است که با انجام همکاری دو سویه می توان برای مشکل گمرک این منطقه ویژه اقدام کرد.
 وی بیان کرد: از فردا با ارائه دستور ویژه، با رفع مشکلات اداری، نصب و ورود ماشین آلات واحدهای تولیدی به منطقه ویژه اقتصادی بلامانع است.
رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی افزود: در خصوص نصب دوربین های اضطراری در مساحت تعیین شده در منطقه ویژه اقتصادی گرمسار با تعهدات ارائه شده از مدیرعامل این منطقه ویژه اقدام های لازم انجام شود.
میراشرفی افزود: به طور موقت برای استقرار کارکنان گمرک ، در منطقه ویژه اقتصادی گرمسار کانکسی در نظر گرفته خواهد شد اما در بلندمدت برای ساخت ساختمان ویژه گمرک در این منطقه ویژه اقدام های لازم انجام خواهد شد.
وی گفت: کمبود نیروی انسانی در اداره کل گمرک استان سمنان و دیگر گمرک های کشور یک چالش اساسی است که لازم است منطقه ویژه اقتصادی گرمسار اقدام های لازم را برای تامین نیروی انسانی در بخش پشتیبانی گمرک لحاظ کند.
رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: در بحث نیروی انسانی فنی در گمرک منطقه ویژه اقتصادی گرمسار، گمرک‌ جمهوری اسلامی ایران فراخوان جذب نیروی انسانی را لحاظ خواهد کرد.
میراشرفی تاکید کرد: در بحث حضور گمرک در شرکت خودروسازی فردا هم مشکلی وجود ندارد و در بحث انبار بدنه خودروها، گمرک آمادگی دارد این ابزار تولید را در انبارهای اختصاصی خود نگهداری‌ کند و به صورت‌ موردی مجوز انبار بدنه ها در فضای باز شرکت خودروسازی فردا مشکلی ندارد.
استاندار سمنان نیز در این نشست در سالن کوثر استانداری گفت: استقرار گمرک در منطقه ویژه اقتصاری گرمسار از مطالبات جدی استانداری از گمرک‌ جمهوری اسلامی ایران است که عامل رونق کسب و کار و اشتغال در استان می تواند باشد. 
علیرضا آشناگر تصریح کرد: مشکلات زیرساختی در بحث استقرار گمرک در منطقه ویژه اقتصادی گرمسار وجود داشت که با تفاهم دو طرف قرار شد. 
آشناگر یادآور شد: جزئیاتی از چگونگی نصب دوربین، استقرار نیروی انسانی گمرک و خروج و ورود قطعات تولیدی و دیگر موارد در منطقه ویژه اقتصادی گرمسار مطرح است.
منطقه ویژه اقتصادی ۴۸۰ هکتاری گرمسار در غرب استان سمنان قرار دارد. 

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو