از سوی معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم اعلام شد؛

گام ۲۴ میلیارد ریالی قشم برای مقابله با کرونا

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: در اجرای دستورات مدیرعامل این سازمان برای بهینه‌سازی ارائه خدمات به بیماران مبتلابه کووید 19 بااعتباری بالغ‌بر 24میلیارد ریال، ظرفیت سیستم اکسیژن ساز بیمارستان پیامبر اعظم(ص) قشم با افزایش صددرصدی به تولید یک هزار و 120 لیتر اکسیژن در دقیقه خواهد رسید.

به گزارش فرینا به نقل از خبرآنلاین، مرتضی شیخ‌زاده با اعلام این مطلب افزود: در حال حاضر افزون بر ۵۶۰ لیتر در دقیقه تولید اکسیژن در تنها بیمارستان کووید تولید و مصرف می‌شود، که با دو برابر شدن ظرفیت این سیستم ارائه خدمات به‌صورت کنسول دیواری و‌ با حجم ۱۱۲۰ لیتر اکسیژن در دقیقه خواهد رسید.

شیخ زاده با اشاره به همت معاونت فنی و عمرانی سازمان به‌منظور اقدام عاجل در تأمین فنی سیستم یادشده، این اقدام را ازجمله تمهیدات سازمان منطقه آزاد قشم در حوزه پدافند غیرعامل زیستی برای مدیریت هرچه بهتر بحران کرونا در قشم خواند و درباره سایر اقدامات این سازمان از تولید 28هزار عدد ماسک و 70هزار لیتر وایتکس در بازه زمانی 30 مهر تا 6 آبان سال جاری از سوی این سازمان برای مدیریت این بحران خبر داد.
به گفته وی در همین مدت همچنین افزون بر دو هزار و 350 لیتر الکل طبی، دو هزار و 500 لیتر محلول و ژل ضدعفونی‌کننده همراه با دو هزار جفت دستکش نیز برای این منظور از طریق مبادی ورودی این سازمان وارد جزیره شده است.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم افزود: طراحی و آغاز پروژه ایجاد اتاق عمل در مرکز پزشکی خلیج‌فارس قشم و ایجاد فضای استریل به‌منظور دیالیز بیماران مبتلابه کووید19 در جزیره قشم باقابلیت دیالیز هم‌زمان دو بیمار، از اقدامات ویژه سازمان است که طی ماه گذشته به‌منظور بحران شیوع بیماری کرونا در دستور کار قرارگرفته است.
شیخ زاده بر ضرورت ضدعفونی کردن محیط، معابر و اماکن عمومی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا تأکید کرد و یادآور شد: براین اساس با تمهیدات مدیریت امور شهری سازمان در بازه زمانی 10 روزه اخیر تمامی سطل‌های زباله شهر قشم توسط خودروهای اتوماتیک ویژه ضدعفونی شده است.
وی همچنین از ضدعفونی روزانه معابر عمومی شهرها و روستاها و تمامی شناورها و لندیکرافت ها بعد از هر بار تخلیه مسافر و پیش از ورود مسافرین جدید در این بازه زمانی به‌عنوان یک الزام جهت جلوگیری از انتشار گسترده ویروس کرونا یادکرد و گفت: نظارت بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی در مدارس و نظارت بر محل دفن و دفع زباله طولا به‌صورت روزانه با تأکید بر بررسی و پایش زباله‌های عفونی و کرونایی نیز ازجمله اقداماتی بود که این سازمان برای مدیریت بحران کرونا در مدت‌زمان مذکور انجام داده است.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.