با حضور اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس صورت گرفت؛

آشنایی با فعالیت سرمایه گذاران و صاحبان صنایع ارس

نشست اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس با صاحبان صنایع منطقه آزاد ارس بمنظور آشنایی با فعالیت واحد های تولیدی و حمایت از بخش تولید برگزار شد.

به گزارش فرينا، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در این نشست ضمن اشاره به شاخص های عملکردی این سازمان گفت: ارس در زمینه صنعت و سرمایه گذاری از امن ترین و موفق ترین منطقه آزاد کشور می باشد و تراز تجاری مثبت 425 میلیون دلاری در دوازده ماهه سال گذشته گواه آشکار بر این ادعا است.
محسن نریمان با اشاره به فعالیت شرکت های مختلف صنعتی، تولیدی و کشاورزی در ارس گفت: در حال حاضر با استقبال خوب سرمایه گذاران ترکیه ای و آذربایجانی در ارس مواجه هستیم و فعالیت 513 واحد صنعتی و کشاورزی فعال در ارس در شرایط ناشی از تحریم ها و بیماری کرونا، و تاثیر این فعالیت ها و تلاش مسئولین در شاخص های صادرات، تولید،سرمایه گذاری و اشتغال، نمود واقعی تحقق اقتصاد مقاومتی در منطقه آزاد ارس است.
نریمان رونق تولید و صنعت و حمایت از سرمایه گذاران را از اولویت های اصلی ارس عنوان کرد و افزود: در سال گذشته بالغ بر 1729 گواهی تولید برای شرکت های فعال منطقه آزاد ارس صادر شده است و تمامی شرکت ها علیرغم موانع پیش رو با جدیت به فعالیت خود ادامه می دهند و ضروری است تمامی مسئولین و دولت بمنظور تسهیل مشکلات پیش روی واحدهای تولیدی و توسعه چرخه اقتصادی کشور حمایت ویژه ای از بخش تولید و صنعت ارس داشته باشند.
 وی عمده ترین مشکلات فعالین اقتصادی را صدور بخش نامه ها و آئین نامه های مختلف، عدم تخصیص متناسب تامین مواد اولیه، اجرا نشدن کامل قانونی چگونگی اداره مناطق آزاد برشمرد و یادآور شد: کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با هدف بررسی مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی ارس و پیگیری رفع موانع حمایت از آنان، ضمن حضور در ارس از برخی شرکت های مستقر در ارس بازدید نمودند.
همچنین در این نشست گزارشی از عملکرد اقتصادی سازمان توسط صفر شاسفند عضو هیات مدیره و معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ارس و نیز گزارشی از اقدامات انجام گرفته در راستای مقابله با شیوع کرونا در منطقه آزاد ارس توسط یوسف داداش زاده معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری ارس ارائه شد.

لازم به توضیح است؛ عدم تخصیص متناسب سهمیه مواد پتروشیمی ، مشکلات مربوط به توقف صادرات محصولات تولیدی شمس لبن از گمرک، عدم تامین مواد اولیه تولید پارکت لمینت از داخل کشور و موانع رفع تعهدات ارزی مواد اولیه صنایع پتروشیمی از عمده ترین مواردی بود که از سوی صاحبان صنایع ارس مطرح و مقرر شد اعضای کمیسیون اقدامات لازم برای رفع آن را انجام دهند.
 گفتنی است اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس در سفر یک روزه خود به منطقه آزاد ارس از شرکت های فخر آذربایجان، الیاف کائولن، دیاموند شیمی، الکا آذربافت، طلا پروفیل ارس، پیشگامان دنیلی ارس، جلفاکاران، مجتمع گلخانه ارس تارلا امیر و مجتمع فولاد آذر آبادگان بازدید کردند.

خبرنگار منطقه آزاد ارس امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو