تلاش بی وقفه سازمان منطقه آزاد اروند جهت توسعه پایدار شهرهای آبادان و خرمشهر

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: تمام مسئولان و دلسوختگان نظام و تمام کسانی که در مسائل شهرهای آبادان و خرمشهر دستی بر آتش دارند در تلاش اند تا کاری برای این دو شهر انجام دهند تا به توسعه در خور شان خود برسند.

به گزارش فرینا، اسمعیل زمانی در آئین کلنگ زنی پروژه های عمرانی در آبادان اظهار کرد: در آبادان و خرمشهر و خوزستان از ظرفیت بسیار بالای قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) که برای انجام کارهای کلان توسعه ای در کشور ماموریت ویژه برای آن تعریف گردیده کمتر استفاده شده است و این در حالی است که این قرارگاه کارهای بزرگی همچون پروژه هایی که در مناطق نفتی همچون عسلویه و یا خطوط انتقال آب در کشور همچنین خطوط انتقال نفت و گاز در حوزه های نفتی کشور به انجام رسانده است البته این قرارگاه اندکی از پروژه های عمرانی خوزستان در زمینه ساخت پل ها و راه ها را تا کنون انجام داده است.
زمانی افزود: قرارگاه خاتم الانبیاء با کارفرمایی استانداری به عنوان نماینده دولت اقدامات خوبی را نیز در خوزستان آغاز و یا به انجام رسانده است که ما نیز از استاندار خوزستان بابت تشویق مان به استفاده از ظرفیت قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) برای ساماندهی پروژه ها در منطقه آزاد اروند قدردانی می کنم ضمن اینکه از فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص) نیز که به همراهی تیم توانمند شان و به رغم آنکه انجام پروژه‌های بزرگ در دستور کارشان قرار دارد اما قبول کردند تا به منطقه آزاد اروند بیایند و کارهای کوچک عمرانی اما مهم شهری همچون آسفالت معابر شهری را بر عهده بگیرند نیز تقدیر ویژه می نمایم.
وی تصریح کرد: تمام مسئولین و دلسوختگان نظام و تمام کسانی که در مسائل شهرهای آبادان و خرمشهر دستی بر آتش دارند در تلاشند تا کاری برای این دو شهر انجام دهند تا به توسعه مناسب خود برسند، فرمانده قرارگاه خاتم و تیم ایشان نیز بر اساس همین حس مسئولیت قبول کردند تا پروژه های خرد در حوزه شهری شهرهای آبادان و خرمشهر را انجام دهند هرچند که ممکن است این پروژه ها دست و پا گیر و زمان بر باشد و برای انجام نیاز به تجهیز کارگاه همراه فراهم سازی ادوات باشد اما این زحمت را پذیرفتند و از این بابت قدردانی می‌کنیم.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند یادآور شد: امیدواریم بتوانیم تفاهمنامه ای که با قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) به مبلغ ۲۰ هزار میلیارد ریال منعقد کردیم را به انجام برسانیم و به دنبال آن تفاهم نامه های دیگری را نیز با این قرارگاه منعقد کنیم.
زمانی گفت: آنچه امروز در قالب کلنگ زنی آغاز می شود در واقع فاز نخست تفاهمنامه ی منعقد شده میان سازمان منطقه آزاد اروند و قرارگاه خاتم برای انجام کارهای عمرانی در شهرهای آبادان و خرمشهر در حوزه عمران شهری است.
وی در پاسخ به دغدغه نمایندگان آبادان درباره تهاتر زمین در قبال ۷۰ درصد از مبلغ تفاهم شده در قرارداد با قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) گفت: در این تهاتر زمین های آبادان برای اجرای پروژه‌های عمران شهری در آبادان و زمین های خرمشهر برای اجرای پروژه های عمران شهری در خرمشهر استفاده می شود و هیچ جای نگرانی از این بابت وجود ندارد چرا که شهرهای آبادان و خرمشهر در ذیل عنوان منطقه آزاد اروند توسعه پیدا می کنند.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند افزود: طبق تفاهم‌نامه منعقد شده با قرارگاه خاتم الانبیا ۳۰درصد از هزینه قابل پرداخت به شکل نقدی و ۷۰ درصد در قالب تهاتر زمین انجام می شود.
زمانی تصریح کرد: از استاندار خوزستان به عنوان نماینده عالی دولت انتظار داریم تا در زمینه تامین مبالغ نقدی به ما کمک کند چرا که شرایط اقتصادی موجود به ویژه در منطقه آزاد اروند سبب کاهش درآمدهای این سازمان شده است لذا انتظار ما همراهی و حمایت دولت در این باره است ضمن اینکه از فرماندار آبادان نیز انتظار می رود ضمن پیگیری این مسئله بر حسن اجرای پروژه ها در این شهر نظارت کامل و دقیق داشته باشد.

وی در پایان گفت: بر خود لازم می دانم از تلاش های بی وقفه آقای مهندس شمخانی، معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند که در نهایی شدن انعقاد این تفاهم نامه نقش بی بدیلی داشت تشکر و قدردانی نمایم.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.