لزوم تبدیل سرمایه های منجمد منطقه آزاد اروند باید به سرمایه های فعال

استاندار خوزستان بر تبدیل سرمایه های منجمد در منطقه آزاد اروند به سرمایه های فعال تاکید کرد.

به گزارش فرینا، غلامرضا شریعتی در آیین رسمی آغاز پروژه های بزرگ عمرانی سازمان منطقه آزاد اروند در آبادان افزود: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) در خوزستان کارهای ارزشمند و بزرگ زیادی بخصوص در حوزه عمرانی انجام داده است.
وی افزود: طرح آبرسانی غدیر، ساخت سد کرخه و برخی طرح‌های توسعه ای دیگر از جمله پروژه های خوزستان است که قرارگاه سازندگی خاتم ‌الانبیاء (ص) به آن ورود و کارهای اساسی و با کیفیتی را به انجام رسانده است، این پروژه ها برای منطقه، کشور، کشاورزی، صنعت آب و برق و توسعه استان منفعت های زیادی به همراه داشته است.
وی تصریح کرد: در استان های دیگر به سبب انعطاف پذیری بیشتر میان مدیران شاهد اجرای پروژ‌های زیرساختی بزرگ همچون تقاطع های همسطح و مترو توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) بودیم که مردم خدمات این قرارگاه را به عنوان پیمانکاری امین لمس کردند اما در خوزستان با چنین مواردی مواجه نبودیم.
استاندار خوزستان با اشاره به اجرای پروژه های بزرگ در استان از طریق دولت یادآور شد: مدیران و مسئولان دیگر استانها با رایزنی هایی که انجام دادند توانستند اجرای پروژه های زیادی را در شهرهای شان را رقم بزنند اما این اتفاق در خوزستان مرسوم نبود، اگر شهرها و مراکز استان های دیگر رشد پیدا کرده بخاطر آن است که شهرداری هایشان از بانک وام گرفته و پروژه های مختلفی را اجرایی کردند و این گونه پیش افتاده اند اما ما این کارها را انجام ندادیم و نتیجه آن وضعیت کنونی شهرهای مان است.
شریعتی گفت: اکنون آمده ایم تا سرمایه‌های منجمد را به سرمایه های فعال تبدیل کنیم، زمین سرمایه منجمد ای است که دارد به خدمتی برای مردم تبدیل می شود ضمن اینکه این زمین ها هم توسط قرارگاه سازندگی خاتم الاانبیاء (ص)به بیمارستان، ورزشگاه و امثال آن تبدیل شده و باز هم مورد استفاده مردم قرار می گیرد، در تهاتر ۷۰ درصدی زمین در ازای وجه نقد این زمین های معلق و بلا استفاده باز هم در همین منطقه تبدیل به خدمت و ثروت می شود.
وی افزود: بایستی از مسوولان انجام اقدامات را مطالبه کرد و اگر از موقعیت ها و ظرفیت ها استفاده نکنیم خطا کاریم. همین نقدینگی ها و سرمایه گذاری ها است که تبدیل به ایجاد زیرساخت و خدمت می شود، باید حتما منافع شهر و منطقه در نظر گرفته شود.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو