مدیر بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم مطرح کرد؛

انجام بیش از 4200 مورد گشت مشترک بازرسی اصناف در هفت ماهه امسال

مدیر بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم از انجام 4 هزار 272 مورد گشت مشترک بازرسی از واحدهای صنفی، بنگاه های اقتصادی، مراکز تجاری و خدماتی در قشم طی هفت ماهه گذشته خبر داد.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، هرمز امیری با بیان این مطلب، اظهار کرد: این گشت های مشترک در راستای هم افزایی و استفاده بهینه از ظرفیت کارشناسی سایر دستگاه های اجرایی شهرستان قشم و در قالب طرح های مختلف انجام می شود.
امیری ادامه داد: این بازدیدها در قالب تیم های بازرسی متشکل از نمایندگان مدیریت بازرگانی و اصناف منطقه آزاد قشم، شبکه بهداشت و درمان شهرستان، اداره صمت شهرستان، پلیس اماکن، اداره تعزیرات حکومتی و اداره دامپزشکی شهرستان قشم به صورت روزانه در دو شیفت برای نظارت بر روند ارائه خدمات و پیشگیری از تخلفات احتمالی صورت می گیرد.
مدیر بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: در این مدت 49 مورد پلمب واحدهای صنفی متخلف و 625 مورد تذکر شفاهی برای اصناف فعال صادر شده و 61 مورد از پرونده تخلفات اصناف برای اداره تعزیرات حکومتی شهرستان ارسال گردیده است.
به گفته امیری؛ واحدهای صنفی قشم، تحت بازرسی و رصد روزانه  قرار داشته و در صورت هرگونه تخلف اعم از کم فروشی، گران فروشی، تقلب، احتکار و اخفاء کالا، عدم درج قیمت و نصب نرخنامه، فروش اجناس غیربهداشتی، ممنوعه و فروش کالا به صورت غیرمجاز با آنها برخورد خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: در هفت ماهه ابتدایی سال جاری 149 صورت جلسه تنظیم شده و تعداد 399 اقلام مختلف غیرمجاز معادل یک هزار 735 کیلوگرم مواد خوراکی و نوشیدنی غیراستاندارد و تاریخ مصرف گذشته معدوم سازی شده است.
مدیر بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: همچنین با هدف نظارت بر قیمت گذاری و رعایت قیمت مصوب در اصناف از ابتدای سال جاری 23 مورد نرخنامه برای واحدهای صنفی مختلف از جمله نانوایی ها و میوه فروشی ها مصوب و ابلاغ گردیده است.
امیری تصریح کرد: همچنین ناوگان گشت ویژه کرونا با هدف بررسی و نظارت بر الزامات بهداشت محیط در اماکن پرتردد و اصناف قشم با مشارکت راه اندازی شده و طی ماه های گذشته مشغول بررسی و بازرسی فعالیت اصناف درباره رعایت پروتکل های بهداشتی ستاد مقابله شیوع بیماری کرونا می باشند.
وی اضافه کرد: همچنین نیروهای بازرسی این مدیریت در راستای مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا، این نظارت ها براساس بازدیدها و شکایت های مردمی صورت می گیرد و در ابتدا برخورد به صورت تذکر و اخطار خواهد بود و در صورت بی توجهی به اخطارها برخورد قانونی اعمال خواهد شد.
به گفته مدیر بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم؛ در این برنامه تیم های بازرسی بر رعایت پروتکل های بهداشتی در تمامی صنوف، بسته بودن تالارهای پذیرایی، محل های برپایی تجمعات مختلف، پاساژها و واحدهای عرضه مواد غذایی نظارت دارند.
گفتنی است، قشموندان می توانند با تماس تلفنی با شماره تلفن گویای 07635252010 و همچنین شماره 07635241010 یا مراجعه حضوری به مدیریت بازرگانی و اصناف، نظرات و شکایات خود را اعلام و پیگیری نمایند.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو