قشم مستعد توسعه بیمه های روستایی

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: قشم با داشتن 64 روستا، مستعد راه اندازی دفاتر کارگزاری و توسعه بیمه های روستایی و عشایری است.

به گزارش فرینا به نقل از فارس، در نشست هم اندیشی معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم و مدیریت صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان هرمزگان که با حضور جمعی از دهیاران، مدیران عامل سمن ها و تعاونی های روستایی ظهر امروز یک شنبه 25 آبان ماه برگزار شد، پتانسیل جزیره قشم برای راه اندازی کارگزاری های بیمه روستایی مورد بررسی قرار گرفت.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم با استقبال از خدمات ارایه شده توسط صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، ظرفیت جزیره را در این حوزه بسیار بالا دانست.
محمدعلی دشوارگر، مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان هرمزگان نیز ضمن معرفی این نوع بیمه و مزایای آن عنوان داشت: حدود 22 هزار بیمه شده روستایی در استان وجود دارد.
مرتضی شیخ زاده ادامه داد: دهیاران، سمن ها، تعاونی ها، صندوق خرد زنان و تمامی فعالان این حوزه می توانند با راه اندازی کارگزاری بیمه روستایی ضمن ایجاد درآمد برای کسب و کار خود، آینده درآمدی روستاییان و کشاورزان را در این منطقه با کمک از بیمه بازنشستگی روستایی تامین کنند.
به گفته دشوارگر، شهرهای قشم، درگهان و سوزا، همچنین روستاهای طبل، دولاب و باسعیدو به لحاظ پراکندگی جمعیت، مکان های مناسبی برای راه اندازی این کارگزاری ها است.
در ادامه، فرشته سلجوقی، مدیر اجتماعی و سلامت سازمان منطقه آزاد قشم از دهیاران و مدیران عامل سمن های فعال در جزیره خواست تا با معرفی این طرح به جامعه محلی قشم، به ترویج فرهنگ بیمه و به ویژه تامین آینده اقتصادی و رفاهی خانورهای روستایی کمک کنند.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.