بررسی راهکارهای ارتقای آموزش و پرورش در مناطق آزاد کشور

در نشست مشترک معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش با معاون فرهنگی، گردشگری و صنایع خلاق دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، راهکارهای ارتقای کمی و کیفی آموزش و پرورش در مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش فرینا به نقل از پانا، در این نشست که در سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی برگزار شد، شهریار فولادوند معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت آموزش و پرورش در دستیابی به توسعه پایدار گفت: ظرفیت مناطق آزاد تجاری و صنعتی فرصتی مناسب برای دستگاه تعلیم و تربیت است تا شاهد تحقق آموزش و پرورش الگو در این مناطق باشیم.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی با بیان اهمیت قانون شوراهای آموزش و پرورش در جلب و جذب مشارکت های عمومی خاطر نشان کرد: شوراهای آموزش و پرورش یک ظرفیت قانونی و فرصت مناسب برای مناطق آزاد تجاری و صنفی است تا از طریق آن و بهره گیری از خرد جمعی به ارتقاء‌کمی و کیفی نظام تعلیم و تربیت در این مناطق شتاب دهند.

فولادوند بیان کرد: وجود پدیده هایی مانند مدارس فرسوده و بازمانده از تحصیل زیبنده مناطق آزاد تجاری و صنفی نیست و آموزش و پرورش در خصوص رفع چالش ، مشکلات آموزش و پرورش در این مناطق آماده هرگونه همکاری است.

در این نشست معاون فرهنگی، گردشگری و صنایع خلاق دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی تصریح کرد: رویکرد فرهنگی ما در مناطق آزاد ارتقاء شاخص های فرهنگی و آموزشی و توجه به تربیت نیروی انسانی با کیفیت و متناسب با ویژگی های این مناطق است و در این مسیر توجه به آموزش و پرورش جایگاه ویژه ای دارد.

محمدعلی وکیلی با اشاره به همکاری سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی با دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد با اشاره به ضرورت و اهمیت قانون شوراهای آموزش و پرورش گفت: امیدواریم در پرتو مناطق و همکاری دوجانبه در اولین گام شاهد برنامه ریزی عملیاتی در خصوص حذف کلاسهای کانکسی و جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل باشیم.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.