۶۹ میلیارد و ۶۲۲ میلیون ریال در بهبود زیرساختی سلامت منطقه آزاد ماکو هزینه شد

مدیر غذا و داروی سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: در چهار سال گذشته ۶۹ میلیارد و ۶۲۲ میلیون ریال در حوزه بهبود زیرساخت‌های سلامت این منطقه از محل درآمدهای سازمان هزینه شده است.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، اسلام یادگاری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این هزینه ها در راستای ارتقا و تجهیز، تعمیر، بازسازی مراکز درمانی در شهرستان‌های منطقه صورت گرفته است.
اسلامی افزود: عمده هزینه خرید تجهیزات برای دستگاه سی تی اسکن به میزان ۳۵۰ هزار دلار، دستگاه سونوگرافی پیشرفته به ارزش ۱۰۲ هزار دلار و دستگاه انژکتور دوال سی تی اسکن به ارزش ۲۴ هزار یورو برای بیمارستان فجر ماکو است.
وی ادامه داد: همچنین برای طرح مروج سلامت مدارس در سطح سه شهرستان بیش از ۱۷ میلیارد و ۴۳۴ میلیون ریال هزینه شده است.
مدیر غذا و داروی سازمان منطقه آزاد ماکو اضافه کرد: برای مایه کوبی دام ‌های منطقه نیز ۱۵ هزار دوز واکسن تب برفکی خریداری شد که به صورت رایگان در اختیار دامپزشکی قرار گرفت.
یادگاری گفت: جهت خرید تجهیزات آزمایشگاهی تخصصی آزمایشگاه غذا و دارو برای آزمایش واردات مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی به منطقه بیش از هفت میلیارد ریال هزینه شده است.
وی ادامه داد: همچنین برای تجهیز و تجهیزات بیمارستان های شوط و پلدشت نیز بیش از ۱۴میلیارد و ۷۱۴ میلیون ریال اعتبار هزینه کرده ایم.
منطقه آزاد ماکو دارای سه بیمارستان در سطح سه شهرستان ماکو، شوط و پلدشت است.
منطقه آزاد ماکو در آذربایجان‌غربی به لحاظ محدوده جغرافیایی شامل شهرستان‌های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان بوده و در منتهی الیه شمال‌غرب کشور واقع است؛  مساحت این منطقه حدود پنج هزار کیلومتر مربع و جمعیت آن بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵، حدود ۲۰۰ هزار نفر است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.