وزیر اقتصاد در مجمع عمومی عادی سالانه بانک‌ کشاورزی:

بانك كشاورزی بهبود ساختارها و افزایش كارایی را در اولویت اول خود قرار دهد

وزیر امور اقتصادی و دارایی در مجمع عمومی عادی سالانه بانک کشاورزی ضمن اشاره به نقش و ماهیت متفاوت بانک کشاورزی از نظر ذینفعان و مشتریان و اهداف و ماموریت های این بانک و قدردانى از فعاليت هاى اين بانك در حمايت مالى از بخش كشاورزى، خواستار بهبود فرآیندها به ویژه تسریع در جهت دیجیتالی کردن امور و هوشمند سازی بانک کشاورزی شد. 

به گزارش فرینا به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ( شادا)، فرهاد دژپسند در ابتدای این نشست و پس از استماع گزارش عملکرد سالانه بانک توسط هیات مدیره، با اشاره به اهمیت بخش آب و کشاورزی در توسعه و آبادانی ایران گفت: از سال ۱۳۲۷ که اولین برنامه توسعه و عمران کشور تدوین و اجرا شد و تا امروز که بیش از ۷۰ سال از آن می گذرد مسئله آب و کشاورزی همواره جزو بخش های محوری برنامه های توسعه بوده است و اهمیت آن پس از انقلاب به مراتب بیشتر نیز شده است. 

دژپسند در ادامه اظهار داشت: با توجه به افزایش رشد جمعیت کشور چاره ای جز افزایش بهره وری در استفاده از اراضی کشاورزی نیست که این  امر هم به تأمین مالی نیاز دارد و در این زمینه بانک کشاورزی باید نقش آفرین باشد.

وزیر اقتصاد در ادامه گفت: امکانات و ظرفیت های کشور در بخش کشاورزی هم در حوزه مکانیزاسیون و هم نوسازی باید ارتقاء یابد و بانک کشاورزی با جهت گیری مناسب، در این زمینه نقش قابل توجهی می تواند ایفاء کند. 

دژپسند با اشاره به محدودیت ها و ظرفیت هایی که بانک کشاورزی دارد، تاکید نمود: بانک کشاورزی بهبود ساختارها و افزایش کارایی را در اولویت اول خود قرار دهد.

وی با تحسین اینکه بانک کشاورزی زودتر از بقیه بانک ها در زمینه برنامه حاکمیت شرکتی اقدام کرده است گفت: برنامه حاکمیت شرکتی بطور کامل در اجزای بانک کشاورزی عملیاتی شود تا شاهد افزایش کارایی هر چه بیشتر این بانک باشیم.

وزیر اقتصاد در ادامه با اشاره به سابقه این بانک در زمینه پژوهش، و ضرورت توسعه آن، اظهار داشت: بانک کشاورزی باید بانکی قدرتمند، توانمند و کارا در تامین مالی بخش آب و کشاورزی کشور باشد.

دژپسند ضمن تأکید بر استفاده از فناوری های نوین بانکی به منظور افزایش بهره وری در بانک کشاورزی گفت: دیجیتالی شدن امور بانکی و هوشمند شدن فرآیندها و عملیات، یکی از حوزه هایی است که بانک کشاورزی باید در آن پیشتاز باشد.

وزیر اقتصاد، در ادامه ضمن قدردانى از فعاليت هاى اين بانك در حمايت مالى از بخش كشاورزى و اقدامات انجام شده در زمينه توسعه مكانيزاسيون كشاورزى، توسعه گلخانه ها و اجراى طرح توسعه اشتغال روستايي، با اشاره به نقش تاثيرگذار اين بانك در اقتصاد كشور اظهار اميدوارى كرد، در سال جارى نيز در مسير توجه به ارتقاى توليد ملى، قدمهاى مؤثرى از سوى بانك كشاورزى برداشته شود.

معاون امور بانکی، بیمه و شرکتهای دولتی وزارت اقتصاد نیز در این مجمع با اشاره به اقدامات مناسب بانک کشاورزی در پیاده سازی حاکمیت شرکتی گفت: بانک کشاورزی نخستین بانکی بود که برنامه حاکمیت شرکتی را در میان بانکهای دولتی اجرایی کرد و در این زمینه پیش قدم بود. 

عباس معمار نژاد افزود: بانک کشاورزی می تواند با تغییر مدل کسب و کار خود از زیر ساخت های موجود در کشور برای ارائه خدمات بانکی خود به اقصی نقاط کشور استفاده کند. به طور مثال پست بانک با در اختیار داشتن ۶ هزار واحد شعبه بانکی در کشور می تواند، در ارایه خدمات بانکی توسط بانک کشاورزی مورد توجه قرار گیرد.

در ادامه این جلسه روح اله خدا رحمی مدیر عامل بانک کشاورزی نیز به ارائه گزارشى از عملكرد اين بانك در زمينه تجهيز منابع و پرداخت تسهيلات به بخش كشاورزى، توسعه خدمات نوين از جمله راه اندازى سامانه بازارگاه و صدور كشاورز كارت و جايگاه خوب بانك در زمينه پذيرندگى و صادر كنندگان ابزارهاى پرداخت نوين و همچنين طرحهاى آتى از جمله واگذاری واحدهای اقتصادی تحت مدیریت بانک کشاورزی از طریق بازار سرمایه در آینده خبر داد.

بر اساس این گزارش در پایان این جلسه، صورت های مالی سال 1398 این بانک به تصویب اعضای مجمع رسید.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو