بازدید مدیرعامل منطقه آزاد قشم از مراحل پیشرفت و برداشت مزارع پرورش میگوی جزیره:

قشم قطب پرورش میگو کشور

همزمان با فصل برداشت محصول از مزارع میگوی جزیره قشم، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از دو مجموعه پدیده صدف و عظیم ساحل قشم فعال در زمینه تولید میگو و همچنین شرکت تک هلال قشم مجتمع فرآوری و بسته بندی محصولات شیلاتی بازدید کرد.

 به گزارش فرینا به نقل از اخبار آزاد مناطق، حمیدرضا مومنی در این دیدارها با تاکید بر اهمیت سرمایه گذاری و تکمیل چرخه ارزش افزوده با نگاه صادراتی در واحدهای تولید و پرورش میگو، اظهار کرد: با برنامه ریزی صورت گرفته موضوع اشتراک گذاری دانش روز حوزه پرورش آبزیان به ویژه میگو، برندسازی و توسعه صنعت شیلات در جزیره آغاز شده است.
مدیرعامل منطقه آزاد قشم همچنین در حاشیه برنامه بازدیدهای خود از مزارع پرورش میگو بیان کرد: صنعت پرورش میگو یک ظرفیت مهم برای حرکت در مسیر توسعه متوازن و پایدار در قشم است که با توجه به موقعیت مناسب و استراتژیک این جزیره، بسترهای لازم جهت رشد این صنعت برای تولید محصولات با قابلیت صادرات فراهم شده است.
براساس این گزارش رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم به همراه برخی از مدیران این سازمان در نخستین بخش از بازدیدهای روز شنبه (اول آذرماه) از مراحل برداشت میگو در مزرعه «پدیده صدف قشم» دیدن کرد و در جریان مراحل آن قرار گرفت. سایت پرورش میگو شرکت پدیده صدف قشم در زمینی به مساحت ۲۰۳ هکتار در روستای نقاشه جزیره قشم مشغول فعالیت است. این مزرعه پرورش میگو در حال حاضر با زیرکشت داشتن 30 هکتار برای 22 نفر فرصت شغلی به صورت مستقیم و همچنین بیش از 25 نفر اشتغال غیرمستقیم و فصلی ایجاد کرده است و با اتمام مراحل توسعه ای 120 نفر در آن اشتغال خواهند داشت. همچنین مطابق پیش بینی ها تا پایان آذرماه سال جاری 100 تن میگو از سطح زیرکشت این مزرعه برداشت شود. 
بازدید از مراحل برداشت میگوی تولید شده و پرورش پیدا کرده در مزرعه متعلق به شرکت «عظیم ساحل قشم» مرحله دیگری از بازدیدهای مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و هیات همراه بود. مزرعه پرورش میگو عظیم ساحل قشم در زمینی به وسعت 84 هکتار احداث شده است و در حال حاضر 30 هکتار را در زیر کشت برده است. این مجموعه پرورش میگو نیز پس از اتمام فاز دوم آن 60 استخر پرورش میگو را به بهره برداری خواهد رساند و از این طریق برای 30 نفر نیروی بومی اشتغال ایجاد خواهد شد. همچنین پیش بینی می شود که تا پایان آذرماه 45 تن میگو از سطح زیر کشت این مزرعه مورد برداشت قرار گیرد.
همچنین در جریان بازدیدهای مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، نمایندگان دو شرکت «اتحاد مهر کانی» و «تعاونی دشت کنار سیاه» نیز به ارائه گزارشی از وضعیت تولید و برداشت محصول خود ارائه دادند.
مومنی و مدیران سازمان منطقه آزاد قشم در بخش دیگری از بازدیدهای روز شنبه خود، از مجموعه تولیدی «تک هلال قشم» واقع در محدوده روستای سلخ بازدید کردند و در جریان مراحل اجرایی و فرآیند فرآوری و بسته بندی محصولات شیلاتی قرار گرفت. شرکت تک هلال قشم در حوزه فرآوری و بسته بندی محصولات شیلات جهت عرضه محصولات به سرزمین اصلی و همچنین صادرات به سایر کشورها فعالیت می کند. این شرکت فعالیت خود را از سال 1390 آغاز کرده و تاکنون موفق به ایجاد برای بیش از 50 تن از نیروهای کار بومی شده است. 
مطابق برنامه ریزی بلندمدت صورت گرفته توسط منطقه آزاد قشم توسعه مزارع میگو با هدف افزایش تولید در حوزه شیلات، حرکت در راستای تامین امنیت غذایی کشور و همچنین اشتغالزایی پایدار برای جامعه محلی در دستور کار قرار گرفته است. همچنین با تکمیل چرخه تولید و صادرات محصولات شیلاتی شاهد ارزآوری بیشتر برای کشور و بهبود شرایط زندگی ساکنین جزیره قشم خواهیم بود.
بنا بر این گزارش، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و برخی از مدیران این سازمان در ادامه برنامه بازدیدهای از محل جاده میان روستاهای سهیلی و نقاشه، خانه بومگردی هفت رنگو، فروشگاه و کارگاه تولید صنایع دستی و همچنین محل پیش بینی شده جهت احداث و راه اندازی اسکله پدل برد و قایق های پارویی در محدوده روستای هفت رنگو بازدید کردند.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو