مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم:

تحقق سلامت و اخلاق‌مداری در جامعه با توسعه ورزش جزیره قشم

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: هدف سازمان منطقه آزاد قشم از توسعه ورزش در جزیره، گسترش سلامت جامعه، اخلاق‌مداری جوانان و مشارکت فعال بانوان به‌منظور ارتقا روحیه نشاط در خانواده‌ها است.

به گزارش فرینا به نقل از خبرگزاری فارس، در نخستین جلسه دیدار رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با روسای هیات های ورزشی که صبح امروز یک‌شنبه 9 آذرماه در سالن همایش‌های مرکز بین‌المللی رشد قشم برگزار شد، حمیدرضا مومنی ضمن تسلیت شهادت دانشمند شهید مهدی فخری زاده اظهار داشت: شهید فخری زاده یکی از ذخایر ارزشمند کشور بود و با سفرهای متعددی که به قشم داشتند و کشف ظرفیت‌های جزیره، با سازمان منطقه آزاد قشم در حال اجرای پروژه‌های ویژه‌ای در حوزه انرژی بودند که متأسفانه این سرمایه ملی را از دست دادیم.
وی با اشاره به حضور 32 رییس هیات ورزشی در جلسه افزود:  اهمیت ورزش به دلیل فراگیری آن میان تمامی افراد جامعه است و باید به‌گونه‌ای جهت‌دهی شود که اتلاف منابع، فرصت و تجهیزات نداشته باشیم و خروجی قابل قبولی ارایه شود.
مومنی تأکید کرد: ما به‌عنوان دولت و حاکمیت در این منطقه آزاد، مسوول سلامت مردم هستیم، برنامه مداری در حوزه ورزش و سلامت، هزینه‌های تحمیل‌شده بر حوزه درمان را کاهش می‌دهد و سطح سلامت خانواده‌ها و جامعه را بالا می‌برد.

*ورزش آرامش را به مردم هدیه می‌دهد

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به وضعیت اقتصادی حاکم بر جامعه و فشار عصبی ناشی از آن عنوان داشت: برگزاری ورزش‌های همگانی، پیاده‌روی‌های خانوادگی و فعالیت‌های گروهی، با تخلیه بخشی از استرس‌ها و ایجاد تعامل بین افراد مشارکت‌کننده، آرامش را به جامعه هدیه می‌دهد.
مومنی همچنین بر اخلاق‌مداری جامعه و توجه به‌سلامت جوانان تأکید داشت و گفت: ورزش بهترین بستر برای ساختن یک جامعه اخلاق‌مدار  و رو به رشد و تعالی است. پرورش روحیه و منش پهلوانی که مهم‌تر از پرورش قهرمان است در حوزه ورزش متجلی می‌شود.
به گفته وی، سوق دادن جوانان به فعالیت‌های ورزشی، از آسیب به نسل آینده جلوگیری کرده و روحیه سلامت و شادابی را به آیندگان هدیه می‌دهد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از روسای هیات های ورزشی حاضر در جلسه خواست به حوزه بانوان توجه بیشتری داشته باشند و ادامه داد: 50 درصد جمعیت جزیره از بانوان تشکیل‌شده که باید برای آن‌ها در حوزه ورزش برنامه‌ریزی ویژه کرد.
توسعه ورزش در روستاها و برقراری تعادل در زمینه تسهیلات ورزشی در این مناطق از موضوعات دیگر مورداشاره مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در این جلسه بود.
مومنی همچنین از روسای هیات های ورزشی خواست تا با تهیه برنامه جامع برای ورزش در حوزه‌های مختلف همگانی، قهرمانی و حرفه‌ای، طراحی محل مناسب و کادر اجرایی شایسته، به توسعه ورزش در جزیره کمک کنند و فضای قشم را به سمت فضای ورزشی جوان‌پسند و درآمدزا پیش ببرند.

*39 هکتار زمین به ورزش قشم اختصاص یافت

مدیر ورزش و جوانان سازمان منطقه آزاد قشم در این جلسه با اشاره به ثبت ۳۲ هیات ورزشی در این منطقه زیر نظر فدراسیون‌های کشوری گفت:  پس از تفویض اختیار صورت گرفته از سوی وزیر ورزش و جوانان کشور به سازمان منطقه آزاد قشم و با توجه به حمایت‌های مدیرعامل این سازمان از حوزه ورزش، توانستیم سرانه ورزشی جزیره را از 70 سانتی‌متر به حد استاندارد کشوری برسانیم.
جلیل حق‌گویان، ادامه داد: به لطف مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم درمجموع 39 هکتار زمین به ارزشی معادل چهار هزار میلیارد ریال در سه سایت کمپ پارک ورزشی پردیس خلیج‌فارس، جزایر ناز و روستای دفاری در اختیار حوزه ورزش جزیره قرارگرفته است.
در ادامه این جلسه روسای هیات‌های ورزشی ضمن ارایه عملکرد خود به بیان نقطه نظرات، پیشنهادات و درخواست‌های خود پرداختند.
در پایان این جلسه، هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی سازمان منطقه آزاد قشم با اهدای لوح سپاسی از حمایت‌ها و تلاش‌های مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تجلیل کرد.
گفتنی است، در نخستین جلسه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با روسای هیات های ورزشی، مرتضی شیخ زاده، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، نریمان توکلی، مشاور و مدیرکل حوزه مدیرعامل و حسین مرادی، مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم نیز حضور داشتند.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو