تصویربرداری مستند «اقبال السلطنه» در ماکو به ایستگاه آخر رسید

تهیه‌کننده، نویسنده و کارگردان مستند «اقبال‌السلطنه» گفت: فیلمبرداری این مستند، در یک قسمت ۴۵ دقیقه ای به اتمام رسیده و مراحل تدوین آن آغاز شده است.

به گزارش فرینا، احد عبادی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تصویربرداری این مستند از ۲۱ آبان در شهر ماکو آغاز شده بود و پس از ۱۴ جلسه به اتمام رسید و تدوین آن بلافاصله انجام می شود.

عبادی افزود: هدف اصلی از ساخت مستند اقبال‌السلطنه در کنار معرفی آثار و بناهای تاریخی آن دوران، پرداخت مستقیم بر این شخصیت تاثیرگذار در منطقه و کشور است و فراز و فرودهای زندگی سیاسی و اجتماعی او را به تصویر می‌کشد.

وی اضافه کرد: تمامی صحنه های این مستند در شهرستان ماکو تصویربرداری شده است.

تهیه‌کننده، نویسنده و کارگردان مستند «اقبال‌السلطنه» اظهار داشت: مستند اقبال‌السلطنه تهیه شده در سیمای مرکز آذربایجان‌غربی بوده و ارگانهای مختلف به خصوص سازمان منطقه آزاد ماکو، اداره کل میراث فرهنگی استان و شهرستان ماکو، شهرداری و شورای این شهر نیز در ساخت این مستند همراهی کرده اند.

عبادی با اشاره به اینکه پژوهشگر این مستند، «علی صمدی» است، گفت: وحید معجنی به عنوان مدیر تصویربرداری، مریم رخام به عنوان طراح گریم، رضا لطفی به عنوان مدیر تولید، طاهره ابوعلیزاده به عنوان طراح لباس، منشی صحنه به عنوان منشی صحنه، سعید قنبر زاده به عنوان تدوینگر و محمد سلیمانی به عنوان طراح صحنه با تیم تولید فیلم همراهی کردند.

وی ادامه داد: همچنین جلوه‌های ویژه میدانی بر عهده عظیم محمدی، تصویربردار پلان‌های هوایی یاسین شیرعلیزاده، عکاس صحنه مختار سلمانی، گریمور مرد برعهده فریبرز خضر نژاد و مدیر تدارکات بر عهده بهروز نوزاد بود.

کارگردان این مستند افزود: همچنین بازیگرانی مانند امیر بیماری، زینب خلیل‌زاده، پیمان جلیل زاده، حجت پام، شمیل شیرعلیزاده، حمید قاسمی، نوید محمدزاده، ایرج باقری، یاسین شیرعلیزاده و اسلام رندی در این مستند نقش‌آفرینی کرده‌اند.

عبادی بیان کرد: این فیلم پس از تدوین و پس از پخش از سیمای مرکز آذربایجان‌غربی، از شبکه‌های ملی نیز پخش خواهد شد.

مرتضی‌قلی‌خان اقبال‌السلطنه بیات ماکویی در سال ۱۲۴۳ در ماکو متولد شد؛ او فرزند تیمورخان اقبال‌السلطنه، حکمران ماکو، سرحددار ایران و رییس ایل بیات‌های ماکو بود که در اواخر صفویه از ناحیه عراق و چخور سعد به ماکو کوچانده شده و به محافظت مرز ماکو مشغول بودند.

 این طایفه از همان هنگام بر تحکیم موقعیت خود اقدام کردند تا این که توانستند در اواسط سلطنت قاجار به قدرت مسلط ناحیه شمال غرب کشور تبدیل شوند.

گفتنی است؛ مستند «اقبال سلطنه»، بازسازی زندگی سیاس ، اجتماعی سردار ماکو از آخرین حکمرانان حکومت قاجاریه بوده که تا اولیل حکومت پهلوی اول حکمرانی میکرده پرداخته است. 
هدف اصلی از ساخت این مستند، در کنار معرفی آثار و بناهای تاریخی آن دوران بر شخصیت های تاثیر گذار در منطقه و کشور از جمله اقبال سطنه پرداخت مستقیم دارد و فرازو فرودهای زندگی سیاسی و اجتماعی این شخصیت را به تصویر می کشد. 

این مستند در تایم ۴۵  دقیقه بصورت مستند بازسازی شده به زندگی سیاسی و اجنماعی سردار  ماکو پرداخته و تمامیه لوکیشن های آن در شهرستان ماکو تصویربرداری شده است .
مستند اقبال السلطنه تهیه شده در سیمای مرکز آذربایجان غربی بوده و از ارگان های مختلف بخصوص سازمان منطقه آزاد ماکو، میراث فرهنگی استان، شهرستان ماکو، شهرداری وشورای شهرماکو باید قدردانی کرد که مارا همراهی کردند 

این فیلم پس از تدوین بعداز پخش از سیمای مرکز آذربایجان غربی از شبکه های ملی نیز پخش خواهد شد. 

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو