نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی:

پیگیری مجلس برای تسهیل فعالیت در مناطق آزاد

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر فعالیت در مناطق آزاد موجب رساندن ضر و زیان به اقتصادی ملی نشود به جای ۲۰ سال می‎توان تا ۳۵ سال معافیت مالیاتی در نظر گرفت.

به گزارش فرینا به نقل از خبرگزاری تسنیم از قشم، سیداحسان خاندوزی در جمع مدیران و معاونین سازمان منطقه آزاد قشم اظهار داشت: در صورتی که فعالیت‌ها در مناطق آزاد به گونه‌ای باشد که ضرری برای اقتصاد ملی نداشته باشد به جای 20 سال می توان تا 35 سال و بیشتر از آن برای مناطق آزاد معافیت مالیاتی منظور کرد.
خاندوزی با اعلام اینکه جانمایی مناطق آزاد هفتگانه کشور خوب بوده است، افزود: متاسفانه طراحی داخلی این مناطق با مشکلاتی نظیر حوزه گمرکی و مالیات همراه است و مناطق آزاد باید به گونه‌ای می‌بود که تداخلی با حیات شهری مردم پیدا نمی‌کرد و تنها دغدغه مدیران این مناطق هم به حوزه اقتصادی معطوف می‌شد.
وی تصریح کرد: اگر طراحی داخلی دقیقی برای اداره مناطق آزاد کشور صورت می‌گرفت بدبینی‌های موجود نسبت به این مناطق هم در  بین مردم ایجاد نمی‌شد.
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از آسیب‌شناسی‌های این دوره مجلس به شرایط کنونی برخی مناطق آزاد که به گستره شهری و روستایی متصل است مربوط می‌شود، ادامه داد: تلاش می‌کنیم مناطق آزادی که پس از این قانون ایجاد می‌شوند برای آنکه بتوانند از حداکثر معافیت‌ها و شرایط ویژه برخوردار باشند در یک محدوده محصور و بدون تداخل با حیات شهری و روستایی فعالیت کنند.
خاندوزی تاکید کرد: در حوزه مالیاتی، به دنبال تسهیل برای فعالان مناطق آزاد هستیم و از بررسی پیشنهاداتی نظیر پیشنهاد سازمان منطقه آزاد قشم مبنی بر ایجاد معاونت مالیات مناطق آزاد در سازمان مالیاتی استقبال می‌کنیم.

خلاء قانونی موجب بروز مشکلات در مناطق آزاد است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی هم در این نشست اظهار داشت: برخی از مشکلات مناطق آزاد ممکن است ناشی از خلاء قانونی باشد.
مجتبی توانگر با بیان اینکه مناطق آزاد موارد را به صورت مکتوب جهت رفع نقص به کمسیون ارائه کنند، افزود: کمسیون‌های مربوطه آماده دریافت و اقدام مقتضی هستند تا مناطق آزاد همچنان با مدیریت مطلوب اداره شود.
توانگر تصریح کرد: بازدیدهای امروز از قشم بیانگر مدیریت قابل توجه در این منطقه آزاد است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو