مدارس کانکسی در منطقه آزاد ماکو برچیده می‌شود

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به پیشرو بودن این سازمان در توسعه و رفع مشکلات آموزش و پرورش گفت: تمامی مدارس کانکسی روستاهای منطقه حذف و برداشته و مدارس مناسبی جایگزین آن خواهد شد.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، محمدرضا عبدالرحیمی روز چهارشنبه در جلسه هماهنگی برای احداث مدارس جدید و جایگزینی با مدارس کانکسی در منطقه که با حضور مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس آذربایجان‌غربی، فرمانداران و روسای آموزش و پرورش شهرستان‌های ماکو، شوط و پلدشت برگزار شد، اظهار داشت: طی نامه‌ای به وزیر آموزش و پرورش برای مشارکت در تامین مالی ۵۰ درصدی به منظور حذف مدارس کانکسی منطقه و احداث مدارس جدید اعلام آمادگی کرده‌ایم.

عبدالرحیمی در ادامه با بیان اینکه ۲۸ روستای منطقه آزاد ماکو نیازمند جایگزینی مدارس کانکسی با مدرسه جدید است افزود: از این تعداد ۱۵ روستا در شهرستان ماکو، ۶ روستا در شهرستان شوط و هفت روستا در شهرستان پلدشت نیازمند احداث مدارس جدید است.

وی با اشاره به اهمیت ایجاد فضای آموزشی مطلوب برای آموزش و تربیت دانش‌آموزان اضافه کرد: تا زمانیکه منطقه آزاد از تمام زیرساخت‌های حداقلی و استاندارد برخوردار نباشد نمی‌توان میزبان خوبی برای سرمایه‌گذاران باشد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در ادامه با بیان اینکه با وجود محدودیت درآمدی و منابع، پروژه‌های اولویت‌دار برای توسعه زیربنایی منطقه تعریف و توسعه، بهسازی و استانداردسازی فضاهای آموزشی منطقه طی سال‌های اخیر در این منطقه آغاز شده است، اضافه کرد: تمامی تلاش مدیران این سازمان، توسعه زیربنایی منطقه و رسیدن به حداقل استانداردهاست.

عبدالرحیمی در ادامه گفت: این سازمان آمادگی خود را برای همکاری مشترک و عملیاتی برای حذف مدارس کانکسی منطقه در یک بازه زمانی ۲ ساله و تامین ۵۰ درصدی هزینه‌های احداث مدارس جایگزین اعلام کرده است و در سال جاری نیز سه مدرسه از جمله مدارس "یولاگلدی"، "قیرکندی" و "آداغان" با هزینه سازمان در حال احداث بوده که سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرکل نوسازی مدارس آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: اقدام سازمان منطقه آزاد ماکو برای حذف مدارس کانکسی باعث افتخار است و این منطقه اولین منطقه آزاد در کشور است که برای برچیدن مدارس کانکسی پیش‌قدم شده است که ای امر می‌تواند الگویی موفق و برجسته برای تمام مناطق آزاد معرفی شود.

سپیده طیب قاسمی با بیان اینکه تامین فضای آموزش مناسب حق دانش‌آموزان است افزود: هم‌اکنون ۴۱۹ کلاس کانکسی در آذربایجان‌غربی وجود دارد که تلاش می‌شود با اولویت‌بندی لازم جمع‌آوری و نسبت به احداث مدرسه جدید در آن اقدام شود.

قاسمی اظهار داشت: دولت به منظور ایجاد انگیزه برای خیّران، ۵۰ درصد هزینه ساخت مدارس را پرداخت می‌کند، لذا هر خیّر مدرسه‌سازی که برای جمع‌آوری مدارس کانکسی پیش‌قدم شود دولت نیز به همان میزان آماده مشارکت است.

وی اضافه کرد: هم‌اینک ۴۲۷ طرح مدرسه‌سازی با ۲ هزار و ۴۲۴ کلاس در این استان در حال احداث است که ۶۰۰ کلاس درس تا پایان سال جاری آماده بهره‌برداری و تحویل به آموزش و پرورش خواهد شد.

منطقه آزاد ماکو در آذربایجان غربی به لحاظ محدوده جغرافیایی شامل شهرستان‌های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان است.

مساحت این منطقه حدود پنج هزار کیلومتر مربع و جمعیت آن براساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵، حدود ۲۰۰ هزار نفر است.

خبرنگار منطقه آزاد ماکو امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو