نریمان:

ضرورت ایجاد دانشگاه های نسل سوم در ارس با محوریت كارافرینی

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس ضمن تبریک فرارسیدن هفته پژوهش به تمامی پژوهشگران، اساتید، دانشجویان و فناوران گفت: یکی از مهمترین اهداف ایجاد دانشگاه های نسل سوم در مناطق آزاد ایجاد تعامل بین صنعت و دانشگاه است و برای تحقق این امر نیاز است توسعه كارافرینی، پژوهش و فناوری وارد آموزش های دانشگاهی شود.

به گزارش فرینا، محسن نریمان نسبت به ترویج فرهنگ فناوری در دانشگاه اظهار امیدواری کرده و گفت: تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص یکی از اولویت ها و برنامه های اصلی سازمان منطقه آزاد ارس است که انتظار می رود با حضور دانشگاه های نسل سوم و با تاكید بر مولفه كارآفرینی و ارزش آفرینی، رشته‌های موردنیاز هر منطقه را به تناسب ظرفیت و نوع صنعت و خدمات موجود آن منطقه جذب کنند.
نریمان در مورد لزوم توسعه دانشگاه های نسل سوم در مناطق آزاد و کشور گفت: در حال حاضر فرهنگ كارآفرینی و فرهنگ توسعه فناوری باید وارد آموزش ها شود و آموزش به سمتی برود كه دانشجویان توانمند و خلاق، رویكرد حل مشكل و مسائل را یافته و یاد بگیرند؛ به جای اینكه تاكید بر یادگیری حجم مطالب زیاد باشد یعنی به نوعی توان دانشجو را برای مواجهه با مسائل زیاد كنیم؛ نه اینكه راه حل مساله را مستقیم به او یاد دهیم.
وی افزود: بر همین اساس ضمن ایجاد فضای تعاملی در منطقه بستر مورد نیاز برای برقراری ارتباط میان پژوهشگران و دانشگاهیان با فعالین در امر تولید و صنعت و فناوران و صنایع در ارس را فراهم نموده ایم تا بستر مورد نیاز پژوهش و فناوری را با هدف اشتغال و کارآفرینی در منطقه ایجاد کنیم.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس ادامه داد: یکی از ماموریت های مناطق آزاد و اهداف کلان سیاست های اقتصاد مقاومتی ابلاغ شده از سوی مقام معظم رهبری، تولید تکنولوژی و فناوری با هدف ایجاد اشتغال پایدار و توسعه در نقاط مختلف کشور است که تحقق این امر بدون توجه به جایگاه دانشگاه ها و پژوهش امکان پذیر نخواهد بود.
نریمان با اشاره به حضور دانشگاه های تبریز و تهران و دانشگاه های بین المللی در ارس، اظهار کرد: اقدامات خوبی در زمینه های آموزشی و پژوهشی در منطقه آزاد ارس طی سال های گذشته صورت گرفته، اما هنوز تا نقطه مطلوب فاصله زیادی باقی مانده است ما در همین راستا توانسته ایم موافقت اولیه حضور دانشگاه خزر باکو را در ارس کسب کنیم همچنین مقدمات حضور دانشگاه حاجت تپه نیز در ارس فراهم شده است.
وی در ادامه گفت: با هدف ایجاد هاب فناوری شمالغرب کشور، در فاز اول ۵۰ هکتار از سایت پژوهش و فناوری ارس احداث می شود.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس افزود: باید در این زمینه نگاه استراتژیک داشته باشیم و شرایط مناسب جهت حضور دانشگاه ها و اساتید مجرب را فراهم کنیم تا ضمن استفاده از دانش و تخصص آنان بستر مورد نیاز جهت توسعه پژوهش در ارس ایجاد شود.
نریمان در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به حمایت این سازمان از ایجاد کارخانه های نوآوری و همچنین حمایت صندوق پژوهش و فناوری سازمان منطقه آزاد ارس از ایده های نو و فناور گفت: در راستای تکمیل زیست بوم دانش بنیان و استفاده از ظرفیت پژوهشگران و صاحبان تخصص این صندوق از تمامی طرح های فناور و دانش بنیان که زمینه ساز توسعه و پیشرفت منطقه آزاد ارس باشند حمایت می کند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: سازمان منطقه آزاد ارس آماده همکاری و در اختیار گذاشتن امکانات لازم برای حضور دانشگاه ها و نیز انجام کارهای علمی و پژوهشی می باشد.

خبرنگار منطقه آزاد ارس امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو