۹۰ معدن در منطقه آزاد ماکو تعیین تکلیف شد

مدیر تسهیل تولید، صنایع و معادن سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون، ۲۰ معدن متروکه و ۷۰ محدوده معدنی قدیمی در این منطقه تعیین تکلیف و ۲ معدن راکد نیز به تولید بازگشته است.

به گزارش فرینا، آرش یوسف زاده در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۲۰ معدن متروکه فعالسازی و یا سلب صلاحیت شده و در لیست مزایده قرار گرفته است.

یوسف زاده ادامه داد: همچنین ۷۰ محدوده معدنی قدیمی که توسط اشخاص حقیقی یا حقوقی ثبت شده، به علت عدم فعالیت و اقدام در مهلت قانونی ابطال و این معادن نیز به لیست مزایده اضافه شده است.  

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری جذب سرمایه قابل توجه در زمینه اکتشاف و بهره برداری با تمرکز بر بخش فرآوری صورت گرفته است، اضافه کرد: تاکنون سه محدوده معدنی جدید به لیست معادن فعال اضافه شده و با در نظر گرفتن شرایط جوی منطقه پیش بینی می شود، این تعداد به چهار معدن افزایش یابد.  

مدیر تسهیل تولید، صنایع و معادن سازمان منطقه آزاد ماکو، به انجام مطالعات اکتشافی در سطح کل منطقه اشاره کرد و افزود: در سال جهش تولید تفاهم نامه های همکاری با ایمیدرو، ایمپاسکو و قرارگاه سازندگی خاتم جهت عملیات در پهنه های اکتشافی و فعالسازی معادن راکد نیز انجام شده و در مرحله اجرا قرار دارد.

یوسف زاده از تلاش این مدیریت برای حل مشکلات فعالان معدنی و راهنمایی هر چه بهتر آنها و انجام امور در کمترین زمان ممکن خبر داد و گفت: در خصوص حل موضوع واردات ماشین آلات سنگین و تجهیزات فرآوری مواد معدنی پیگیری هایی لازم صورت گرفته که امیدواریم به زودی به نتیجه مطلوب برسد.

وی با بیان اینکه ۲ معدن راکد سال های گذشته نیز با پیگیری های این مدیریت فعال شده است، اظهار داشت: نظارت بر فعالیت های معدنی و جلوگیری از تخریب معادن و استخراج غیراصولی و برداشت های غیرمجاز و رعایت مساله دید و منظر، پیگیری در خصوص ایجاد نمایندگی سازمان نظام مهندسی معدن، ‌ کمک به شکل گیری خانه معدن منظقه آزاد ماکو و  انجام امور و فرآیندها تا حدود زیاد و حتی الامکان از طریق سامانه کاداستر و بدون نیاز به به حضور متقاضی و در نظر گرفتن ملاحظات مربوط به بیماری کرونا از دیگر اقدامات این مدیریت در حوزه معدن است.

مدیر تسهیل تولید، صنایع و معادن سازمان منطقه آزاد ماکو بیان کرد: هم اکنون ۱۸ معدن فعال در حوزه های سنگهای تزیینی، گچ، منیزیت و شن و ماسه با اشتغالزایی ۲۵۰نفر و سرمایه گذاری بیش از ۱۵۰۰ میلیارد ریال در منطقه آزاد ماکو فعالیت می کند.

منطقه آزاد ماکو در آذربایجان‌غربی به لحاظ محدوده جغرافیایی شامل شهرستان‌های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان بوده و در منتهی الیه شمال‌غرب کشور واقع است؛  مساحت این منطقه حدود پنج هزار کیلومتر مربع و جمعیت آن بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵، حدود ۲۰۰ هزار نفر است.

خبرنگار منطقه آزاد ماکو امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو