ماکو،‌ منطقه آزاد پیشرو در اجرای طرح های سرمایه گذاری کشاورزی و صنایع وابسته

مدیر کشاورزی و منابع طبیعی سازمان منطقه آزاد ماکو با بیان اینکه برای توسعه هر منطقه ای بایستی بر اساس پتانسیل های آن منطقه برنامه ریزی کرد، گفت: منطقه آزاد ماکو منطقه پیشرو در حوزه سرمایه گذاری کشاورزی در بین مناطق آزاد با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل ها است.

به گزارش فرینا، بهرام زینال زاده در تشریح ظرفیت‌ها و پتانسیل های کشاورزی منطقه آزاد ماکو بیان کرد: سازمان منطقه آزاد ماکو با توجه به نقش محوری بخش کشاورزی به عنوان پیشران سایر بخش های اقتصادی مانند صنعت، خدمات و … در هدف گذاری‌های کوتاه مدت و بلند مدت خود نگاه ویژه ای به بخش کشاورزی دارد، چرا که این بخش در شرایط حساس کنونی به عنوان گرانیگاه اقتصاد کلان می‌باشد و قطعا در چنین زمانی رشد و توسعه اقتصادی از مسیر کشاورزی می‌گذرد.

زینال زاده با بیان اینکه ‌سرمایه گذاران بخش کشاورزی صدور مجوزهای دست و پا گیر و بروکراسی های اداری را از مهم ترین مشکلات خود در شروع کار عنوان می کنند، ادامه داد: از این رو سازمان منطقه آزاد ماکو در جهت تسهیل فرایندهای سرمایه گذاری، درصدد یکپارچگی مدیریتی برآمده و به دنبال صدور مجوزهای فعالیتهای کشاورزی توسط این سازمان می باشد.

وی ادامه داد: همچنین در طی این مدت توانسته ایم  اختیار صدور مجوزهای تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی را از سازمان جهاد کشاورزی استان کسب نماییم که تاثیر زیادی در تسهیل شروع کسب و کارهای کشاورزی، صنعتی خدماتی و گردشگری خواهد داشت.

مدیر کشاورزی و منابع طبیعی سازمان منطقه آزاد ماکو در رابطه با مکانیزه کردن کشاورزی منطقه آزاد ماکو نیز اظهار داشت:  با بهره برداری از پروژه ی عظیم سد کرم آباد و جذب هلدینگ ها و شرکت های بزرگ کشاورزی قطعاً شاهد ورود کشاورزی این منطقه از نیمه سنتی به صنعتی خواهیم بود و با توجه به اینکه شغل بیشتر مردم منطقه نیز کشاورزی و دامداری است هر گونه اقدام و برنامه ریزی در این خصوص یقیناً تاثیر مستقیم بر فعالیت و افزایش آگاهی کشاورزان خرد و دامداران محلی منطقه خواهد گذاشت و ترویج و الگوبرداری از این هلدینگ ها و کشت و صنعت‌ها کمیت و کیفیت تولید منطقه را تحت الشعاع قرار خواهد داد.

زینال زاده افزود:‌ همچنین توسعه کشت‌های گلخانه ای و فعالیت‌های آبزی پروری قطب مهم و دیگر کشاورزی نوین می باشد که با عنایت به ظرفیتهای آبی و شرایط اقلیمی منطقه آزاد ماکو، در تلاشیم با تامین زیرساختهای اولیه بتوانیم سرمایه گذران این بخش را با نگاه به بازار جهانی و اهداف صادراتی در مسیر تولید قرار دهیم.

وی در پایان نبود صنایع تبدیلی و تکمیلی را یکی از زنجیره های مفقوده در صنعت کشاورزی عنوان کرد و گفت: سازمان منطقه آزاد ماکو در همه برنامه ریزی ها و هدف گذاری های خود از آن غافل نشده و پیش شرط سرمایه گذاری در این منطقه را داشتن زنجیره کامل تولید می داند.

خبرنگار منطقه آزاد ماکو امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو