73 هزار مترمربع از اراضی ملی به ارزش 73 میلیارد ریال در روستاهای جزیره قشم رفع تصرف شد

رییس یگان حفاظت از اراضی ملی، دولتی و اجراییات سازمان منطقه آزاد قشم گفت: در اجرای سیاست‌های مدیرعامل این سازمان مبنی بر مبارزه با زمین‌خواری و احقاق حقوق مردم جزیره قشم و حسب دستور دادستان دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان قشم، این یگان با همکاری شایان مأمورین نیروی انتظامی طی چهار عملیات درمجموع افزون بر73 هزار و 26 مترمربع از اراضی ملی و دولتی تصرفی واقع در روستاهای دفاری، طولا و لافت جزیره قشم را رفع تصرف کرد.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، مصطفی مازندرانی با اعلام این مطلب افزود: ارزش تقریبی این اراضی که در قالب چهار قطعه زمین رفع تصرف شد از سوی کارشناسان امر، افزون بر73میلیارد و 641 میلیون ریال برآورد شده است. 

مازندرانی در تشریح قطعات این اراضی گفت: بزرگ‌ترین و مهم‌ترین این قطعات در ضلع شمالی پارک در حال احداث روستای دفاری قرار دارد که مساحت آن  72هزار و 496 مترمربع و ارزش تقریبی آن نیز 72میلیارد و 496میلیون ریال است و رفع تصرف آن بعد از تخریب سد و بند خاکی انجام و دو عدد تابلو هشدار اراضی نیز در محل موردنظر نصب شد.

وی محل دو قطعه از این قطعات را در روستای طولا اعلام کرد و افزود: این قطعات نیز شامل یک قطعه با 230مترمربع به ارزش تقریبی 575میلیون ریال و دیگری با 200مترمربع به ارزش تقریبی 500میلیون ریال، بعد از تخریب دیوار بلوکی و پی‌سنگی در روستای طولا رفع تصرف شد.

به گفته رییس یگان حفاظت از اراضی ملی، دولتی و اجراییات سازمان منطقه آزاد قشم قطعه چهارم هم که بعد از تخریب دیوار بلوکی رفع تصرف شد واقع در روستای لافت است که با 100مترمربع وسعت تقریبا 70میلیون ریال ارزش دارد.

مازندرانی با اشاره به اینکه رفع تصرف این اراضی بدون هیچ‌گونه خسارت و تلفات جانی و مالی صورت گرفته است، تصریح کرد: اقدامات این یگان در این خصوص، پس از انجام استعلامات موردنیاز و اخذ دستور کتبی دادستان و با همکاری مأمورین پلیس اقتصادی نیروی انتظامی شهرستان قشم صورت گرفت.

وی با تقدیر از حمایت‌های بی‌شائبه رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و حمایت‌های قانونی دادستان دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان قشم، از همکاری فرماندهی انتظامی شهرستان، معاونت توسعه مدیریت، مشاور و مدیرکل حوزه مدیرعامل، مدیرکل حراست و مدیریت حقوقی و امور قراردادهای سازمان منطقه آزاد قشم تقدیر و تشکر کرد.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو