کارگروه رفع مشکلات اصناف در منطقه آزاد ماکو راه‌اندازی می‌شود

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: در راستای بررسی مشکلات پیش روی فعالیت مناسب اصناف، کارگروه ویژه ای با این موضوع در منطقه راه اندازی می شود که امیدواریم اثرگذاری لازم را در این خصوص داشته باشد.

به گزارش فرینا، ابراهیم جلیلی در جلسه بررسی مسائل و مشکلات اصناف شهرستان ماکو با بیان اینکه باید با همدلی و همفکری برای حل مشکلات تلاش کنیم، اظهار داشت:  همچنین برای ارائه خدمات بهتر به اصناف فعال در بازارچه های مرزی و یکپارچه سازی خدمات، اتاق اصناف باید هیات امنای این بازارچه ها را تشکیل دهد.

جلیلی ادامه داد: همچنین برگزاری کلاسهای آموزشی لازم  برای اصناف منطقه در اولویت برنامه ها قرار دارد.

مدیر بازرگانی سازمان منطقه آزاد ماکو نیز در این جلسه گفت: اصناف تا ۲۰ دی مهلت دارند تا انبارهای خود را در سامانه منطقه آزاد ماکو ثبت کنند تا ضمن جلوگیری از بروز مشکل، از مشوق های لازم هم بهره مند شوند.

علی قنبری افزود: هم اکنون در این شهرستان پنج هزار واحد صنفی با پروانه در رده های مختلف فعالیت می کند.

در منطقه آزاد ماکو سه اتاق اصناف که هر کدام دارای ۹ اتحادیه صنفی هستند، در حوزه تسهیل و نظارت بر فعالیت واحدهای صنفی فعالیت دارند.

منطقه آزاد ماکو در آذربایجان غربی به لحاظ محدوده جغرافیایی شامل شهرستان‌های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان بوده و در منتهی الیه شمال‌غرب کشور واقع است.

مساحت این منطقه حدود پنج هزار کیلومترمربع و جمعیت آن بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵، حدود ۲۰۰ هزار نفر است

خبرنگار منطقه آزاد ماکو امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.