مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پارسیان اعلام کرد؛

صادرات 150 هزار تن کالا در دو ماه اخیر از منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان با بیان اینکه طی دو ماه اخیر 150 هزار تن کالا صادر شده است، گفت: پارسیان ظرفیت های بین المللی دارد که می تواند مقصدی مطمئن برای سرمایه گذاران باشد.

به گزارش فرینا به نقل از خبرنگار بازار ، سید علی اصغر علامه در دیدار با خلیل قاسمی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، با بیان اینکه نگاه ویژه سه قوه به منطقه ویژه اقتصادی پارسیان موجب رونق اقتصادی منطقه می شود، بیان داشت: دولت و مجلس و قوه قضائیه با نگاه ویژه به منطقه اقتصادی پارسیان می توانند علاوه بر رونق اقتصادی زمینه ایجاد شغل پایدار در منطقه را نیز فراهم کنند.
علامه افزود: علیرغم پتانسیل های منحصر به فرد و جذاب پارسیان، اما متاسفانه از سمت هرمزگان مورد کم لطفی قرار گرفته و به همین منظور موقعیت های خوبی در این منطقه از دست رفته که باید جبران شود.
وی با اشاره به مناطق ویژه اقتصادی زیر مجموعه وزارت صمت، اظهار کرد: وزارت صمت چهار منطقه ویژه  اقتصادی دارد که دو منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان و صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس آن در هرمزگان واقع شده که نیازمند توجه ویژه در به منظور بهره گیری از تمامی ظرفیت آنها است.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان با بیان اینکه پارسیان دارای ظرفیت های بین المللی است، بیان داشت: منطقه ویژه پارسیان دارای ظرفیت های بسیار و بین المللی است که می تواند مقصد مطمئن برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی باشد.
علامه با بیان اینکه پارسیان نیازمند حمایتی و پشتیبانی استانی و کشوری است، تصریح کرد: با توجه به اینکه این منطقه ارزش افزوده مناسبی برای استان و کشور دارد توجه به آن یک امر ضروری است.

آغاز عملیات اجرایی 10 پروژه سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان طی امسال

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی 10 پروژه سرمایه گذاری در این منطقه در سال جاری آغاز خواهد شد. اضافه کرد: حداقل 400 میلیارد تومان زیر ساخت تا بهمن سال جاری اجرایی و زیر ساخت های این منطقه در سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان اظهار کرد: با تمامی هلدینگ های توسعه ایی مانند شستا، ساتا، بنیاد مستضعفان، سازمان بازنشستگی مکاتبه و مذاکره کرده و از همه مجموعه ها برای سرمایه گذاری در منطقه ویژه پارسیان دعوت می کنیم.
علامه با بیان اینکه کشور در شرایط خاصی قرار دارد، تصریح کرد: به دنبال جذب ظرفیت مردمی، سرمایه گذاران در حوزه مینی فاینری و صنایع کوچک هستیم و بر این اعتقادیم که باید از سرمایه گذاران کوچک حمایت کرد.
رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت هرمزگان نیز در این دیدار بیان داشت: منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان در استان به ویژه در منطقه غرب هرمزگان از مناطق منحصر به فردی است که موجب رونق و پویایی اقتصادی خواهد شد.
خلیل قاسمی گفت: شرکت ها و مجموعه های توسعه ایی کشور در حوزه سرمایه گذاری با سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان می توانند موجب رونق اقتصادی شوند. باید به سمت حمایت و بهره گیری از ظرفیت سرمایه گذاری واحدهای توسعه ایی رفت.
قاسمی تصریح کرد: راه اندازی بندر پارسیان می تواند رونق و توسعه غرب استان هرمزگان را رقم بزند و در این راستا سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان به عنوان قائم مقام وزیر صمت در استان آمادگی کامل برای حمایت و پشتیبانی از منطقه ویژه پارسیان را دارد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو