نخستین دوره غارپیمایی ویژه بانوان در قشم برگزار شد

مدیر ژئوپارک جهانی منطقه آزاد قشم گفت: نخستین دوره غارپیمایی ویژه بانوان با حضور ۱۲ بانوی علاقه‌مند به حوزه غارنوردی و غارشناسی باهدف توانمندسازی و ایجاد اشتغال برای بانوان در عرصه صنعت گردشگری، به میزبانی منطقه آزاد قشم برگزار شد.

به گزارش فرینا به نقل از برنا، علیرضا امری کاظمی با اشاره به استقبال بانوان قشمی فعال در حوزه گردشگری، طبیعت‌گردی و ورزش جزیره از دوره غارپیمایی بیان داشت: این دوره با همکاری ژئوپارک جهانی قشم و هیأت کوهنوردی و صعودهای ورزشی منطقه آزاد در دو روز به‌صورت تئوری و عملی با پیمایش غار 3N که طولانی‌ترین غار نمکی به ثبت رسیده در جهان است، برگزار شد.

امری کاظمی، ایجاد فضای اشتغال برای بانوان جزیره به دستور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم را یکی از عمده‌ترین اهداف برگزاری این دوره دانست و گفت: قابلیت جزیره برای تمرکز و بسط گردشگری علمی و تخصصی که به حضور متخصصان زمین‌شناس و غارنوردان حرفه‌ای کشوری و جهانی منجر می‌شود، هدف دیگر طراحی این دوره بوده است.

وی همچنین به سرفصل‌های آموزشی ارایه شده توسط سمیرا زارعی، یکی از مربیان بنام غارنوردی و دره نوردی کشور در این کارگاه اشاره کرد و افزود: شناخت انواع غارها و نحوه تشکیل آن‌ها، غارسنگ‌ها و تعاریف تزئینات داخل غار، اجزای تشکیل‌دهنده غار، موجودات زیرزمینی و اکولوژی حیات در غار، پوشاک و تجهیزات غارپیمایی، اصول پیمایش در غارها، تغذیه، بهداشت، تاریخچه غارنوردی، اصول سرپرستی و غارنوردی مسوولانه از مباحث مطرح‌شده در دوره غارپیمایی بود.

مدیر ژئوپارک جهانی قشم در پایان ضمن تقدیر از بانوان جزیره برای حضور در این دوره عنوان داشت: تلاش بانوان برای ارتقا دانش و کسب تجربه‌های عملی جهت ارایه معرفی درستی از غار نمکدان که یک میراث جهانی است و کمک به حفظ و نگهداشت آن، قابل‌تحسین است.

امری کاظمی همچنین از  محمدسعید موسایی باغستانی، رییس هیأت کوهنوردی و صعودهای ورزشی منطقه آزاد قشم به واسطه تلاش برای اشاعه فرهنگ ورزش در کنار احترام به طبیعت و حفظ میراث ملی جزیره قدردانی کرد.

گفتنی است، نخستین دوره غارپیمایی ویژه بانوان با حضور 12 شرکت‌کننده علاقه‌مند که در حوزه‌های مختلف ورزشی، طبیعت‌گردی و راهنمای گردشگری فعالیت داشتند، در روزهای 18 و 19 دی‌ماه برگزار شد.

لیلا سلیمانی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.