با حضور ویدئوکنفرانسی رئیس جمهور؛

سه طرح زیربنایی در منطقه ویژه اقتصادی کاوه افتتاح شد

با دستور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور و با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی طرح های زیربنایی شرکت شهر صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی کاوه افتتاح شد و مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش فرینا به نقل از ایسنا، مدیرعامل شرکت شهر صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی کاوه امروز پنجشنبه 25 دیماه در حاشیه بهره برداری از این طرح های زیربنایی گفت: نخستین طرح زیربنایی که با دستور رئیس جمهور افتتاح شد، احیا و راه اندازی ایستگاه راه آهن اختصاصی بزرگترین شهر صنعتی کشور بود.
فرهاد هاشمی افزود: در این طرح زیربنایی سکوی بارانداز به مساحت 20 هزار متر مربع، محوطه سازی به مساحت 40 هزار متر مربع و دو انبار سرپوشیده به مساحت 12000 مترمربع احداث شده است.
هاشمی، هزینه اجرای طرح احیا و راه اندازی ایستگاه راه آهن اختصاصی شرکت شهر صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی کاوه را هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: با اجرا و بهره برداری از این طرح زیربنایی برای 60 نفر به صورت مستقیم و برای افزون بر 500 نفر به صورت غیر مستقیم فرصت شغلی ایجاد شده است.
وی در ادامه، تامین و خط انتقال آب این مجموعه را دومین طرح زیربنایی اعلام کرد که در این آیین به بهره برداری رسیده است و گفت: در این طرح ظرفیت انتقال آب حدود 250 لیتر در ثانیه ایجاد شده است که با احداث خط لوله چدن داکتیل 500 میلی متر، احداث و توسعه ایستگاه های پمپاژ و مخازن ذخیره آب با ظرفیت 6000 متر مکعب انجام شده است.
مدیر عامل شرکت شهر صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی کاوه اعتبار هزینه شده برای افتتاح این طرح را بالغ بر 1200 میلیارد ریال بیان کرد و افزود: در اجرای این طرح برای دو هزار و 500 نفر به صورت مستقیم و 5000 نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد شده است.
هاشمی احداث انبارهای عمومی را سومین طرح زیربنایی بیان کرد و افزود: انبارهای عمومی منطقه ویژه اقتصادی کاوه به متراژ 80 هزار متر مربع انبار سرپوشیده و همچنین 50 هزار مترمربع انبار روباز بوده است که با هزینه‌ای بالغ بر هزار و 600 میلیارد ریال به عنوان یکی از بزرگترین مجموعه انبارهای سرپوشیده در مناطق اقتصادی کشور با ایجاد اشتغالزایی مستقیم برای 100 نفر و همچنین 1600 نفر به صورت غیر مستقیم، احداث شده و مورد بهره برداری قرار گرفت.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.