ساخت و ساز‌های اراضی تصرفی در منطقه آزاد اروند ساماندهی می شود

مدیر اطلاعات جغرافیایی و طرح های کلان توسعه زیرساخت های سازمان منطقه آزاد اروند، گفت: ساخت و سازهای غیرمجاز در منطقه آزاد اروند ساماندهی می شود.

به گزارش فرینا، مجید رحیمی قشقایی پس از نشستی که با حضور سید حسین میرشفیع مشاور وزیر راه و نماینده وی در امور خوزستان و هیأت همراه با کارشناسان و مشاورین معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد اروند برگزار شد، اظهار داشت: ساماندهی اراضی تصرفی که در آنها ساخت و ساز غیر مجاز انجام شده و ماحصل آن تشکیل محلات ناکارآمد و فاقد مجوز را در منطقه ایجاد کرده، از جمله مباحث مطرح شده در این نشست بود.

رحیمی قشقایی با اشاره به اینکه این فرآیند یک فرآیند قانونی جهت سند دار شدن اراضی است، خاطرنشان کرد: طی نمودن این مرحله برای آن است که مالکان بتوانند از خدمات شهری و دستگاه‌های خدمت رسان نظیر (آب، برق، فاضلاب و…) بهره مند شوند و بتوانند برای زمین هایی که به هر شکلی در آنها ساخت و ساز انجام داده اند و روال قانونی اش طی نشده، سند اخذ کنند.

وی ادامه داد: در خصوص ساز و کار این امر نیز به تفاهم رسیده ایم و روال اجرایی آن در این جلسه جمع بندی شد و امیدواریم با جلسات تکمیلی که ظرف هفته های آینده خواهیم داشت بتوانیم تا پایان سال این موضوع را به نتیجه برسانیم، چراکه مصمم هستیم این معضل شهرهای آبادان و خرمشهر که بارها در جلسات فرمانداری‌ها و شورای تأمین مطرح شده بود را بعنوان یک خدمت مشترک میان سازمان منطقه آزاد اروند ،راه و شهرسازی و دستگاه های حاکمیتی منطقه برنامه ریزی کرده و به نتیجه برسانیم.

مدیر اطلاعات جغرافیایی و طرح های کلان توسعه زیرساخت های سازمان منطقه آزاد اروند در توضیح موضوع طرح اقدام مسکن ملی در منطقه که یکی دیگر از مباحث مطرح شده در این نشست بود، گفت: با توجه به اینکه سایت های مسکن مهر خصوصا در شهرستان آبادان تا کنون کامل نشده است، تمرکزمان را بر روی تکمیل مسکن مهر و اراضی که در مجاورت این خانه ها در همین سایت است، گذاشته ایم تا بتوانیم آنجا را صد درصد کامل کنیم و در فاز بعدی زمین هایی را پیش بینی کرده ایم که اگر تقاضا بالا رفت آنها را در اختیار این طرح قرار دهیم.

رحیمی قشقایی تصریح کرد: در رابطه با طرح تکمیل ۴۲۸ واحد مسکن مهر در خرمشهر که پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰ درصد داشته اند نیز تفاهمنامه ای تنظیم و تمام اقدامات فنی و نقشه برداری و برآوردهای عمرانی آن انجام شده و تفاهم نامه اش بین منطقه آزاد اروند و راه و شهرسازی امضا و آماده ابلاغ است.

وی بخش بازآفرینی شهری یا بافت فرسوده شهری را از مهم ترین مباحث مطرح شده عنوان کرد و افزود: با تمرکز بر بحث آب های سطحی و بهسازی معابر که معضل مهمی در منطقه است مشاور پروژه گزارش هایی ارائه و جمع بندی صورت گرفت که بتوانیم در ماه های پیش رو کار را به شکل اجرایی پیش ببریم.

مدیر اطلاعات جغرافیایی و طرح های کلان توسعه زیرساخت های سازمان منطقه آزاد اروند خاطرنشان کرد: یک سری از محلاتی که مشکلات بیشتری دارند؛ در آبادان شامل محله هایی نظیر ذوالفقاری، سده، جمشید آباد، سلیچ، کوی قدس، شطیط و در خرمشهر محله های سیف و صفا، کوت شیخ، مولوی و غفار نصیری به دلیل حاد بودن مشکلات در اولویت قرار دارند.

رحیمی قشقایی، اظهار داشت: در خصوص هر موضوع به طور جداگانه تفاهم نامه هایی بین سازمان منطقه آزاد اروند، وزارت راه شهرسازی و دستگاه های مربوطه در شرف انعقاد است.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو