تجهیزات هندی تخلیه و بارگیری به بندر چابهار رسید

مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از ورود اولین محموله تجهیزات استراتژیک تخلیه و بارگیری بندر چابهار در راستای فعال سازی قرارداد تجهیز و بهره برداری از بندر شهید بهشتی چابهار فی‌مابین سازمان بنادر و دریانوردی و طرف هندی به بندر چابهار خبر داد‌.

به گزارش فرینا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان، بهروز آقایی؛ با اعلام این خبر درباره ورود اولین محموله تجهیزات به بندر چابهار، اظهار داشت: ورود این تجهیزات در راستای تعهدات قراردادی سرمایه‌گذاری ۸۵ میلیون دلاری شرکت سرمایه گذار هندی در چابهار است که بخش اول آن شامل دو دستگاه جرثقیل ساحلی به ارزش ۸,۵ میلیون دلار، طی روز گذشته وارد این بندر شد.

آقایی، با بیان اینکه طرف هندی متعهد به تأمین و ورود‌ تجهیزات تخلیه و بارگیری بر اساس تعهدات قراردادی بلند مدت، به صورت (BOT) می باشد تصریح کرد: تجهیزاتی که وارد می شود، برای تجهیز بندر و ارائه خدمات تخلیه و بارگیری کالا در فاز یک طرح توسعه بندر شهید بهشتی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان همچنین افزود: تجهیز و بهره برداری بندر شهید بهشتی در قالب قرارداد (BOT) به عنوان بخشی از تعهد هندی ها، مدل جدیدی از تجهیز بنادر کشور است که برای اولین بار، صددرصد با سرمایه گذاری طرف خارجی در بنادر کشور انجام می گردد.

آقایی با اشاره به اهمیت نقش فرامنطقه ای بندر چابهار در اشتیاق سرمایه گذاری کشورهای خارجی، و دعوت از  صاحبان سرمایه داخلی و خارجی برای سرمایه گذاری در بندر چابهار تاکید کرد: سرمایه گذاری یک کشور مانعی برای مشارکت سایر کشورها در طرحهای توسعه بندر چابهار نیست

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.