کاهش هزینه‌های حمل و ذخیره‌سازی روغن با راه اندازی کارخانه روغن کشی در بندر امام

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: با راه اندازی کارخانه روغن کشی در بندر امام خمینی (ره)، هزینه‌های حمل و ذخیره سازی این محصول کاهش یافت.

به گزارش فرینا به نقل از خوزنیوز، عادل دریس گفت: عملیات اجرایی احداث تصفیه‌خانه روغن خوراکی با ظرفیت روزانه 150 تن روغن خام به پایان رسید.

دریس افزود: تصفیه‌خانه مذکور با برخورداری از واحد‌های خنثی‌سازی، بلیچر، بی‌رنگ‌سازی، بی‌بوسازی به روش تقطیر همراه با 16 مخزن ذخیره به همت و تلاش متخصصان ایرانی ساخته و نصب شد.
وی در تشریح مزایای بهره‌گیری از این تصفیه‌خانه بیان داشت: به لحاظ مجاورت آن با 3 واحد کارخانه روغن‌کشی، امکان دسترسی آسان به روغن خام تولیدی فراهم می‌شود و به دنبال آن مسافت حمل، جابجایی و هزینه‌های ذخیره‌سازی و قیمت تمام شده تولید روغن خوراکی کاهش قابل ملاحظه‌ای خواهد داشت.
مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان تصریح کرد: فعالیت این تصفیه‌خانه به عنوان بخشی از کارخانه روغن‌کشی نوید خلیج فارس ضمن اینکه موجب کاهش نیاز کشور به واردات روغن خوراکی می‌شود، در ایجاد ارزش افزوده از طریق استقرار صنایع تبدیلی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) تأثیربه سزایی دارد.

لیلا سلیمانی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو