اطلاعیه مهم فراخوان پلمپ دفاتر تجاری سال ۱۴۰۰

  • يکشنبه 12 بهمن 1399 - 08:25
  • ماکو
  • 0 دیدگاه
به اطلاع کلیه فعالین اقتصادی اعم از حقوقی و حقیقی ثبت شده در اداره ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری سازمان منطقه آزاد ماکو می رساند با ملحوظ داشتن موارد مهم زیر جهت پلمپ دفاتر سال ۱۴۰۰ به اداره ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری سازمان منطقه آزاد ماکو مراجعه نمایید.

به گزارش فرینا، پلمب دفاتر تجاری سال ۱۴۰۰ منوط به ارائه مجوزات ماخوذه از سازمان در موضوع مربوطه به منظور احراز فعالیت شخص است .

یکی از شرایط اصلی برخورداری از معافیت مالیاتی، پلمب دفاترتجاری قبل از شروع سال مالی است. لذا کلیه تجار، بازرگانان و فعالین اقتصادی و کلیه اشخاصی که قصد آغاز یا ادامه فعالیت در سال ۱۴۰۰ دارند، باید در فرصت باقی مانده از سال ۱۳۹۹ (قبل از شروع سال مالی) برای پلمب دفاتر اقدام نمایند .

برای انجام تشریفات اداری پلمب دفاتر تجاری سال ۱۴۰۰ حضور یکی از اعضاء هیئت مدیره یا نماینده و یا وکیل قانونی شرکت الزامی است. معرفی نامه فرد نماینده می بایست در سربرگ شرکت تنظیم و توسط صاحبان امضاء مجاز امضاء و به مهر شرکت ممهور گردد. وکالتنامه وکیل باید در قالب سند رسمی (محضری)، معتبر، صریح در موضوع و از سوی شخص حقوقی اعطاء شده باشد .

هزینه فروش دفاتر(کل و روزنامه) ۴۰۰٫۰۰۰ ریال و حق الثبت پلمب دفاتر ۲٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال می باشد که در محل اداره ثبت شرکت ها و با دستگاه کارتخوان قابل پرداخت است . دفاتر فروشی موجود حاوی ۳۹ صفحه است، در صورت نیاز به دفاتر بزرگتر، قبلاً نسبت به تهیه آن از کتابفروشی های سطح شهر اقدام نمائید .

با توجه به اینکه شروط برخورداری از هرگونه معافیت مالیاتی درمناطق آزاد اخذ مجوز فعالیت اقتصادی، ارائه اظهارنامه در موعد مقرر و ارائه دفاتر پلمپ شده به اداره امور مالیاتی می باشد، چنانچه شرکتی موفق به اخذ مجوز فعالیت اقتصادی و پلمب دفاتر در مهلت باقی مانده از سال ۱۳۹۹ نگردد ، بعنوان شرکت غیر فعال تلقی شده و شناسه ملی اختصاص یافته به حالت تعلیق در خواهد آمد و هیچ گونه معافیت مالیاتی شامل فعالیت شرکت در منطقه آزاد نخواهد بود .

خبرنگار منطقه آزاد ماکو امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو