معاون فرهنگی دبیرخانه شورایعالی مطرح کرد:

مناطق آزاد می توانند به پایلوت گردشگری ورزشی در کشور تبدیل شوند

معاون فرهنگی، گردشگری و صنایع خلاق دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی تاکید کرد: در صورت تامین اعتبارات و حمایت های دستگاه های ذی ربط، مناطق آزاد می توانند به پایلوت گردشگری ورزشی در کشور تبدیل شوند.

به گزارش فرینا، محمدعلی وکیلی با حضور در وبینار گردشگری ورزشی مناطق آزاد کشور که امروز سه شنبه (14 بهمن ماه) توسط کمیسیون توریسم ورزشی کمیته ملی المپیک برگزار شد، به تشریح امکانات ورزشی در این مناطق پرداخت و گفت: با توجه به ظرفیت ها و قابلیت های ورزشی موجود در هر یک از مناطق آزاد کشور برای میزبانی مسابقات وزرشی در سطح منطقه ای و ملی، مناطق آزاد کیش و قشم آمادگی جهت ارتقای زیرساخت های لازم برای میزبانی بازی های جام جهانی 2022 قطر را دارند.
وکیلی افزود: با توجه به اینکه مناطق آزاد کیش و قشم هرساله آمادگی میزبانی از تیم های ملی در نیمه دوم سال را دارند، ضروریست متولیان امر همچون وزارت ورزش و جوانان نیز اعتبارات لازم را از محل درآمد ارزش افزوده که در سال 97 به بودجه ورزش کشور اضافه شد به این مناطق اختصاص دهند.
گفتنی است؛ در این وبینار که با هدف «بررسی پتانسیل ها و چالش های حمل و نقل به مناطق آزاد و گردشگری ورزشی» برگزار شد، «امیرحسین منظمی» مدیر سلامت، ورزش و آموزش دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، «مرتضی دهقان» معاون هواپیمایی کشوری و عضو کمیسون توریسم ورزشی کمیته ملی المپیک، «حمید سجادی» عضو هیات علمی دانشگاه و «مجید شایسته» رئیس کمیسیون گردشگری و عضو هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک نیز حضور داشتند.
«بررسی وضعیت گردشگری ورزشی مناطق آزاد و ارائه برنامه های آتی»، «بررسی چالش های گردشگری ورزشی»، همچنین «نمونه اجرایی گردشگری ورزشی مناطق آزاد مسابقه ژئوپارک تریل قشم» و «بررسی گردشگری وزرشی مناطق آزاد» از دیگر موضوعاتی بود که در این وبینار مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
 

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو