اقدامات عمرانی در سطح جزیره بدون توقف ادامه دارد

رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در ادامه روند بازدیدهای مستمر خود از پروژه های عمرانی، اقتصادی، گردشگری و... از چندین طرح عمرانی در سطح جزیره بازدید کرد.

به گزارش فرینا به نقل از شمانيوز، حمیدرضا مومنی در این بازدیدها که با حضور جمعی از معاونین و مدیران سازمان منطقه آزاد قشم برگزار شد، در جریان روند اجرایی و پیشرفت فیزیکی این طرح های عمرانی قرار گرفت و برای تسریع روند اجرای آنها دستورات لازم را صادر کرد.
مومنی در نخستین مرحله از بازدیدهای خود با حضور در محدوده میدان دوحه در جریان روند اجرا و پیشرفت فیزیکی طرح پیش بینی شده جهت ساماندهی و بهسازی محوطه میدان و اسکله دوحه در شهر قشم قرار گرفت و بر ضرورت تسریع اجرای این پروژه شهری تاکید کرد.
مومنی و هیات همراه در ادامه از مراحل ساخت و آماده سازی مدول سوم تصفیه خانه ایران زمین شهر قشم بازدید کردند. این پروژه در حال حاضر معادل 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و پس از اتمام قابلیت تصفیه هزار متر مکعب آب را دارا خواهد بود.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم همچنین از مراحل پایانی پروژه طرح توسعه اسکله ولایروبی حوضچه بندر بهمن بازدید کرد. هدف از اجرای طرح توسعه در بندر بهمن جزیره قشم، علاوه بر پهلوگیری همزمان هفت لنج باری، فراهم کردن شرایط پهلوگیری شناورهایی با تناژ 10 هزار و پنج هزار تُن و افزایش ظرفیت پهلوگیری شناورها از 7 به 14 فروند است.
در ادامه بازدیدها مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم به همراه جمعی از معاونان و مدیران از مراحل آماده سازی و اجرای عملیات عمرانی احداث پارک ورزشی 11 هکتاری پردیس خلیج فارس در جزیره قشم دیدن کردند. پارک ورزشی پردیس خلیج فارس شامل؛ 6 زمین تخصصی برای ورزش تنیس، 4 زمین والیبال و دو زمین بسکتبال، زمین اسکیت و اسکیت برد برای استفاده عمومی، ورزش‌های عمومی هوازی، پیست دوچرخه سواری BMX و زمین پینت‌بال است.
بازدید از روند اجرایی طرح تعریض و تبدیل جاده به بلوار ورودی روستای دفاری جزیره قشم جهت اتصال جاده ساحل جنوبی به ساحل شمالی جزیره قشم و همچنین وضعیت عملیات عمرانی و پیشرفت پارک تفریحی و ورزشی روستای دفاری و همچنین بررسی وضعیت پیست اتومبیلرانی در نزدیکی سایت گردشگری جزایر ناز مقاصد بعدی برنامه های روز پنج شنبه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و هیات همراه بود.
مومنی و جمعی از معاونان و مدیران سازمان منطقه آزاد قشم در ادامه از مراحل اجرای طرح ساماندهی محوطه اسکله کندالو بازدید کردند و در جریان پیشرفت فیزیکی این طرح قرار گرفتند. ساماندهی وضعیت اسکله گردشگری و مسافری کندالو جهت ارائه خدمات بهتر به گردشگران و ساکنان جزیره هنگام برنامه ریزی شده و در حال انجام است.
بازدید از وضعیت پیشرفت عمرانی پروژه ساختمان تکنیکال بلاک و برج مراقبت فرودگاه بین المللی قشم آخرین مقصد بازدیدهای صورت گرفته از پروژه های عمرانی منطقه آزاد قشم  بود. این پروژه با زیربنای حدود 3 هزار متر مربع در دو طبقه بوده و هم اکنون مراحل پایانی اجرای آن در حال انجام است. این پروژه دارای برج مراقبتی به ارتفاع 36 متر و ارتفاع دید 32 متر بوده با تجهیزات کامل الکترونیکی است. همچنین مساحت طبقه اختصاص یافته به تجهیزات الکترونیکی 70 متر مربع عنوان کرد و مساحت اتاقک کابین برج 90 متر مربع می باشد.
انجام این پروژه ها و طرح های عمرانی در راستای انجام ماموریت سازمان منطقه آزاد قشم در جهت ارتقا خدمات به ساکنان و گردشگران جزیره قشم اجرایی می شود. در همین راستا نیروهای معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد قشم نیز در تلاش هستند تا این امر به صورت علمی و مبتنی بر اصول جهانی و متناسب با اقلیم و شرایط این جزیره انجام شود.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو