اصلاح محدوده بافت تاریخی شهر ماکو به صورت قانونمند و اصولی

مدیرکل دفتر حفظ و احیای بناها، بافت ها و محوطه تاریخی کشور گفت: محدوده بافت تاریخی شهر ماکو به صورت قانونمند و اصولی اصلاح می شود.

به گزارش فرینا،‌ سیدهادی احمدی روئینی در جلسه ویدئوکنفرانسی که با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو برگزار شد، در خصوص مشکلات ساخت‌و‌ساز، تخریب و خدمات رسانی به محدوده بافت تاریخی شهر ماکو افزود: تمامی ابنیه موجود در داخل محدوده بافت تاریخی (به استثنای بناهایی که ثبت ملی شده و یا در شرف ثبت هستند) با تشخیص مسئولان ذیصلاح و در چهارچوب ضوابط میراث فرهنگی و گردشگری، قابل نوسازی بوده و منع قانونی دیگری برای عملیات عمرانی در آن وجود ندارد.

در این جلسه با پیشنهاد مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو، هفته آتی در راستای بررسی دقیق تر موضوع و نتیجه گیری نهایی، مقرر شد بازدید مشترکی با دکتر احمدی از محدوده بافت تاریخی مذکور صورت پذیرد.

شایان ذکر است این جلسه که با حضور معاون عمرانی و مدیرشهرسازی سازمان منطقه آزاد ماکو، رئیس شورای شهر و شهردار ماکو و همچنین رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری ماکو برگزار شد، بر ضرورت تدبیر سریع برای به حداقل رساندن محدودیتها ناشی از ضوابط و نیز حذف محدوده های فاقد ارزش تاریخی و خارج از محدوده شهر ی تاکید گردید.

خبرنگار منطقه آزاد ماکو امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.