استاندار سیستان و بلوچستان: طرح جامع منطقه آزادچابهار در حال تکمیل است

استاندار سیستان وبلوچستان گفت: طرح جامع منطقه آزادچابهار در 14 هزار هکتار مساحت قبلی تکمیل شده و با توجه به الحاق شهر، بنادر شهیدبهشتی و کلانتری و بیش‌از 30 روستای همجوار در مساحت 82 هزار هکتار در حال تکمیل است.

احمدعلی موهبتی در گفتوگو با خبرنگار ایرنا در چابهار اظهار داشت: مسوولان بویژه دبیرشورایعالی مناطق آزاد و مدیرعامل منطقه آزادچابهار برای توسعه و آبادانی این شهرستان نگاهی مثبت دارند و این امر در اجرای طرح ها و برنامه ها کاملا مشهود است.

وی گفت: زیرساخت های منطقه آزادچابهار در حال تکمیل شدن بوده و توجه به توسعه سواحل مکران و محور شرق کشور در حال شکل گیری است و حتما در آینده بارقه های امید را در پی خواهد داشت.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: توسعه متوازن در منطقه آزادچابهار و توجه به مسوولیت های اجتماعی و اجرای طرحهای مختلف و نگاه به توانمندسازی جوامع محلی کاملا تغییر کرده و هم اینک شاهد تعامل و همراهی بیشتر مردم با منطقه آزاد هستیم.

وی ادامه داد: حضور سرمایه گذاران در چابهار حکایت از آینده ی درخشان در سواحل مکران است.

موهبتی با اشاره به راه اندازی مرز ریمدان دشتیاری، اظهارداشت: در آینده جاده و ریل به گوادر پاکستان متصل می شود و این برای سرمایه گذاران بسیار حایز اهمیت است چون چابهار با موقعیت راهبردی می تواند جمعیت 37 درصدی در پاکستان، چین و هند را به هم وصل کند.

وی به پروژه های بزرگ فولاد، پتروشیمی، گاز، راه آهن و سایر طرح های اقتصادی و اشتغالزایی در سیستان وبلوچستان اشاره کرد و افزد: پروژه انتقال آب از چابهار به شرق کشور آغاز شده و بزودی شاهد آبرسانی به استان و سایر استانهای همجوار خواهیم بود.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ساحل نشنیان کشورمان سهم اندکی در شیرین سازی آب دریا دارند این در حالیست که کشورهای حوزه خلیج فارس نه تنها برای آشامیدنی بلکه برای کشاورزی از آب دریا استفاده می کنند و ما نیز باید به این سمت برویم.

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.